Eveniment

Diferenţe mari între mediile de absolvire şi cele la Evaluarea Naţională

gigiMonica DUMITRESCU

Zeci de elevi din Teleorman au obţinut la Evaluarea Naţională din acest an medii mai mici cu până la 5 puncte comparativ cu mediile pe care le-au obţinut pe parcursul celor patru ani de gimnaziu. Pe site-ul Ministerului Educaţiei au fost afişate odată cu ierarhia mediilor de admitere la liceu şi mediile generale obţinute de absolvenţi în clasele V-VIII, dar şi mediile obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Datele arată că elevi cu medii generale de absolvire cuprinse între 7 şi 8, şi chiar mai mari, au obţinut la evaluarea naţională medii între 2 şi 3.

Şi în anii trecuţi, Teleormanul s-a numărat printre judeţele cu diferenţe mari între notele obţinute de elevi la clasă şi cele obţinute la evaluarea naţională. Ministerul Educaţiei Naţionale a decis ca, din anul 2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă aşadar, comparativ cu cea existentă până atunci, de 50%.

Decizia a fost luată în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a. Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) au relevat diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.

Ruptura între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş,  Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa. În alte 6 judeţe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte. O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, s-a înregistrat în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară). Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila au înregistrat un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională.

2 Comments

  1. Sistemul de avaluare la EN se bazeaza doar pe probe scrise sctrict individuale. Elevul nu are nici un pic de ajutor ca la evaluarea orala.
    1). Diferentele de notare pot fi din start de 1 la 4 puncte.

    Ex. Oral medie 6 si scris (nota 8,7,6,5,4) dau media finala 6.
    Deci media la scris poate fi diferita cu 4 puncte cu acelas rezultat final. deci 3 la EN poate insema chiar 3+4=7 media curenta.
    2) Evaluarea curenta se face secvential pe o parte foarte mica din programa unui an de studiu.
    Evaluarea la EN se face simultan pe programa celor 8 ani de studiu (I-VIII)

    Una este sa cari 1000Kg simultan si alta este sa cari cele 1000kg in cantitati mici in cei 8 ani.

    Concluzie (personala).
    Modul de comparatie facut de minister este inutil.
    Mai bine s-ar indrepta spre un sistem de evaluare concordant intre cele doua perioade – clasele V-VII si EN

    Aceleasi lucruri valabile si pentru LICEU si BACALAUREAT

  2. In scoala esti evaluat din toate materiile, pe cand la evaluarea nationala, doar din 2 materii. Plus ca in teze si lucrari nu se dau subiecte avand asa mare dificiltate ca la evaluarea nationala. 25% mi se pare putin, ii poate face pe elevi sa nu mai invete cum trebuie pe parcursul gimnaziului!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.