Un proiect de lege care vizează modificarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, inițiat de 46 de senatori și deputați, printre care și deputatul PNL de Teleorman, Maria Stoian, a fost adoptat de Senat în prima zi a acestei noi sesiuni parlamentare, acum fiind trimis pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputaților.
Inițiatorii își argumentează demersul prin faptul că, în prezent, activitatea de circulație rutieră se confruntă cu perturbări ale traficului din cauza căderilor de arbori, aflați în zona de siguranță și în zona de protecție a infrastructurii rutiere, generate de furtuni, căderi de zăpadă, chiciură, vânt puternic și chiar căderi de arbori peste autovehiculele aflate în circulație sau în staționare pe marginea drumului.
“În majoritatea cazurilor, traficul rutier a fost blocat mai mult de 8 ore, dar au fost situații în care circulația a fost închisă și 24 de ore. Pentru restabilirea circulației rutiere au fost efectuate acțiuni operative care au constat în debitarea și scoaterea materialului lemnos de pe drum și în intervenții cu utilaje și personal specializat în vederea remedierii problemelor apărute la covorul asfaltic.
Pierderi au avut atât transportatorii care nu au ajuns la timp cu marfa transportată, cât și comercianții care au rămas fără produse pe raft. De asemenea, pierderi a avut și statul român prin folosirea personalului și a utilajelor din cadrul ISU pentru executarea operațiunilor de tăiere a copacilor căzuți peste partea carosabilă, cât și pentru îndepărtarea materialului lemnos de pe partea carosabilă. Acestea pierderi sunt greu de evaluat și de contabilizat.
Pentru evitarea acestor situații, care pot avea repercusiuni asupra siguranței circulației rutiere, singura soluție este tăiereaîn scop preventiv a arborilor cu risc de cădere, în zona de sigurnață și în zona de protecție a drumurilor definite de prevederile legislative în vigoare”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Modificările propuse de cei 46 de parlamentari stabilesc cadrul legal care permite administratorului drumurilor de interes național sau al drumurilor de interes județean realizarea promptă a intervențiilor necesare în situații potențial periculoase pentru siguranța circulației rutiere.