Dincolo de legiferare, fiecare deputat sau senator poate adresa întrebări şi interpelări Guvernului, miniştrilor sau altor conducători ai organelor administraţiei publice. Concret, întrebarea constă într-o simplă cerere de a răspunde dacă un fapt este adevărat, dacă o informaţie este exactă, dacă Guvernul şi celelalte organe ale administraţiei publice înţeleg să comunice Legislativului informaţiile şi documentele cerute de cele două camere sau de comisiile permanente ori dacă Guvernul are intenţia de a lua o hotărâre într-o problemă determinată.
De-a lungul timpului, unii dintre parlamentarii de Teleorman au ales să bifeze capitolul “întrebări şi interpelări”, astfel că n-au ezitat să-şi aştearnă pe hârtie dilemele, pe care le-au înaintat miniştrilor vizaţi. În mandatul început în luna decembrie a anului trecut, gheaţa a fost spartă de deputatul PNL de Teleorman Mara Calista.
În acest sens, întrebarea adresată de deputatul PNL ministrului Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, precum şi ministrului Muncii, Lia-Olguţa Vasilescu, are ca obiect situaţia copiilor de 9, respectiv 10 ani, care nu au fost înscrişi la şcoală, deşi se află în evidenţele unităţilor de învăţământ din zona de domiciliu (după efectuarea recensământul şcolar).
„În judeţul Teleorman, chiar în municipiul Roşiorii de Vede, există copii care nu au fost înscrişi la şcoală, deşi au 9, respectiv 10 ani. Ei au fost înregistraţi la recensământ, dar părinţii nu i-au adus la şcoală pentru că nu au cu ce să-i îmbrace, încalţe şi să le asigure tot ce le trebuie pentru frecventarea cursurilor. Există multe cazuri în care chiar dascălii le aduc îmbrăcăminte şi încălţăminte copiilor aflaţi în situaţie de risc să abandoneze şcoala din cauza sărăciei. Sunt convinsă că dacă într-un municipiu există astfel de cazuri, în mediul rural situaţia este şi mai gravă, iar neşcolarizarea copiilor, indiferent de statutul social al părinţilor şi starea lor materială, este o problemă gravă a cărei rezolvare intră în sarcina autorităţilor statului român. Aceşti copii au dreptul la educaţie şi la şansa de a-şi schimba viaţa, iar şcoala, aşa cum bine ştiţi, este esenţiala pentru viitorul lor”.
Mara Calista vrea să afle de la cei doi miniştri ai Guvernului Grindeanu, cărora le-a solicitat un răspuns scris, dacă există o evidenţă clară la nivelul Inspectoratelor Şcolare a acestor copii care provin din familii defavorizate, ce măsuri se vor lua pentru ca aceşti copii să poată frecventa învăţământul obligatoriu şi cum vor fi sprijiniţi părinţii pentru a putea să-şi trimită copii la şcoală. (Violeta Mocanu)