Legislația pentru Inspecțiile Tehnice Periodice (ITP) pentru autovehicule s-a schimbat de la începutul acestui an, astfel că, pentru mașinile cu o vechime mai mare de 12 ani, inspecţia tehnică periodică se face anual, iar pentru mașinile noi prima vizită la ITP se face la trei ani de la data primei înmatriculări în România, şi nu la doi ani, aşa cum a fost până acum.
Pentru Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică periodică, votul în Camera Deputaţilor a fost dat în luna noiembrie a anului trecut, şi, surpriză sau nu, printre aleşii care au votat „pentru” a fost şi deputatul PSD de Teleorman, Valentin Boboc, despre care, cel puţin în judeţ, este cunoscut faptul că gestionează şi o staţie ITP.
Datele oficiale arată că modificările afectează aproximativ 60% din parcul auto al României și vor genera cheltuieli suplimentare de circa 492 milioane lei pe an pentru proprietarii mașinilor vizate de noua lege, însă nu toţi banii vor ajunge la stat, ci mai degrabă în buzunarele proprietarilor de stații ITP.
Oficial, măsura privind inspecţia tehnică periodică anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani a fost gândită pentru a verifica mai des mașinile vechi. Excepție de la verificarea anuală pentru mașinile mai vechi de 12 ani fac autovehiculele istorice, care sunt certificate ca atare și au mai mult de 30 de ani de la data fabricației. Şi această prevedere îl avantajează pe deputatul PSD Boboc, cunoscut pentru pasiunea pentru maşinile vechi şi proprietar al unui astfel de exemplar.