Procedura de desfășurare a licitației pentru atribuirea obiectivului “Înființare REȚEA DE ALIMENTARE CU APĂ, STAȚIE DE POMPARE, STAȚIE DE STOCARE ȘI STAȚIE DE TRATARE în comuna Drăgănești de Vede, județ Teleorman” naște din ce în ce mai multe semne de întrebare, deși, sub aspect legal, autoritatea contractantă pare că este acoperită, invocând tot felul de excepții și plimbând contestatarii prin hățișul legislativ. Deși firmele interesate să participe la această procedură de atribuire au depus multiple solicitări de clarificări, cea mai invocată referindu-se la modul de desfășurare al licitației – repectiv procedură offline – prin răspunsul său, autoritatea contractantă invocă excepția tardivității formulării notificărilor prealabile și hotărăște “continuarea procedurii fără a lua măsuri de remediere… până la alte decizii luate în cauză”.
Alți candidați acuză neconcordanțe între listele de cantități și documentația scrisă aferentă caietului de sarcini și Studiului de fezabilitate și solicită prelungirea termenului de depunere a ofertelor; răspunsul Primăriei Drăgănești de Vede: operatorul economic să citească cu atenție documentația pentru o înțelegere mai bună.
Și, pe lângă ambiguitățile invocate de potențialii ofertanți, mai vine și autoritatea contractantă cu propriile erate, referitoare la capacitatea tehnică și profesională a candidaților: anumite documente justificative care probează îndeplinirea cerințelor vor fi solicitate ofertantului clasat pe primul loc, pentru ca, mai târziu, primăria să se răzgândească și să ceară aceste documente tuturor ofertanților selectați pentru etapa a 2-a.
Toate aceste lucruri au dus la contestarea modalității de desfășurare a licitației la ANAP, de către unii dintre cei interesați să participe. Poate asta a determinat și autoritatea contractantă să-și formuleze răspunsurile la solicitările de clarificări sub forma “procedura continuă până la alte decizii luate în cauză”…