Politic

Consilierii județeni liberali reînființează Comisia specială de verificare a direcțiilor de specialitate din cadrul CJT și a instituțiilor subordonate

Consilierii județeni se întrunesc vineri, 4 martie, într-o ședință extraordinară a Consiliului Județean Teleorman, pe a cărei ordine de zi se află și un proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei speciale de analiză și verificare a activității direcțiilor de specialitate din cadrul Consiliului Județean Teleorman și a instituțiilor subordonate acestuia.

De fapt, o astfel de comisie a mai funcționat în cadrul instituției, dar și-a încheiat activitatea în urmă cu aproximativ șase luni. Însă, consilierii liberali, în urma neregulilor descoperite la diferite instituții subordonate Consiliului Județean, au hotărât să continue verificările, printre “mizeriile scoase de sub preș” numărându-se câteva care au scandalizat opinia publică – dubla angajare la stat a directorului Centrului Cultural Teleorman sau funcționarea/finanțarea cel puțin ciudată a Centrului de Management al Apei de la Turnu Măgurele.

Astfel că, s-a considerat oportună reactivarea unei astfel de comisii de control.

Proiectul care va fi supus votului în ședința de vineri este inițiat de 12 consilieri liberali, care precizează că obiectivele comisiei speciale sunt de a analiza și verifica activitatea direcțiilor menționate, în conformitate cu atribuțiile pe care le au, în special verificarea activității financiar-contabile, verificarea activității de resurse umane, verificarea achizițiilor publice efectuate și a modului de derulare a contractelor. Perioada supusă verificărilor este, potrivit proiectului de hotărâre, 01.01.2010 – prezent, iar cea de funcționare a comisiei 01.03.2022 – 01.09.2022. De asemenea, comisia va avea 7 membri, respectiv consilierii județeni Mihaela Burghiu, Cocu Bogdan, Mohora Cătălin, Dan Popescu, Florin Titirișcă, Lefterie Comănescu, Emilian Vrăjitoarea, care ar urma să-și aleagă, în prima ședință, un președinte, cu votul a jumătate plus unul din numărul membrilor, secretariatul urmând a fi asigurat de un reprezentant al direcției juridice.

Proiectul de hotărâre a obținut avizele de legalitate din partea secretarului general al județului și a Direcției juridice din Consiliul Județean Teleorman, însă cu obiecțiuni, ce vizează perioada care poate fi supusă verificării. Astfel, se apreciază că aceste verificări pot începe cu data de 6.11.2020, data constiturii Consiliului Județean Teleorman, mai exact la care a început mandatul actualului consiliu județean. Astfel că, diferența între perioada pe care vor liberalii să o verifice și cea despre care se vorbește în obiecțiuni este de mai bine de 10 ani.

Rămâne de văzut care va fi decizia consilierilor județeni, însă, având în vedere faptul că liberalii și-au redobândit majoritatea, nu este greu de intuit forma în care va trece proiectul de hotărâre.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.