Social

Consecințele pandemiei COVID-19 au fost resimțite de elevii claselor a XII-a

Astăzi este penultima zi de liceu a elevilor de clasa a XII-a. Așadar, pentru a înțelege mai bine experiența școlară a acestora în timpul pandemiei, trei eleve teleormănene din licee diferite s-au oferit să descrie succint consecințele provocate de virulența virusului SARS-CoV-2 asupra desfășurării celui mai important an de liceu.

“Din punctul meu de vedere, COVID-19 a influențat populația atât profesional, cât și personal, și a adus multă suferință prin pierderea persoanelor dragi din familiile celor infectați”, spune Denisa C., absolventă a Colegiului Național “Al. I. Cuza” din Alexandria, la profilul Matematică-Informatică, fiind singura dintre intervievați care s-a vaccinat.

Pe de altă parte, Maria A., absolventă a profilului uman al Liceului Teoretic “Alexandru Ghica“ din același oraș, susține că, la început, “eram foarte panicată de ceea ce auzeam la televizor. Nu știam ce să cred; dacă este real sau nu. Nici acum nu știu ce să cred. Exită, dar nu este așa de periculos cum este mediatizat”. Contrar opiniilor celor două absolvente, o sursă anonimă de aceeași vârstă de la Liceul Teoretic “Marin Preda” din Turnu Măgurele, consideră că, deși este periculos, “nu poate fi transmis așa de ușor”.

În ceea ce privește eficiența școlii online, absolventele au păreri diferite. Denisa C. sugerează că schimbările au fost majore în contextul învățământului, iar procesul de predare a fost îngreunat de dificultățile tehnice frecvente, deși, “pe de o parte, putem spune că ne-a ajutat să vizualizăm mult mai bine informațiile la anumite discipline, iar pe de altă parte la alte discipline au devenit o neplăcere, deoarece oricât am fi încercat să transmitem sau să primim informația prin fotografii, desfășurarea nu a fost niciodată ca aceea fizică”. De asemenea, ea susține că nivelul concentrării este mai scăzut, deoarece “prin casă încep să vorbească părinții sau să latre cățelul”.

“Nu am o părere foarte bună despre școala online, dar a fost destul de eficientă în lipsa cursurilor fizice”, consideră Maria A. De asemenea, eleva din Turnu are aceeași părere despre cursurile online.

Atât Denisa C., cât și eleva anonimă susțin că au avut mai mult timp la dispoziție pentru studierea materiei pentru Bacalaureat. În schimb, Maria A. spune că “în mare parte, am avut același timp de studiat materia pentru Bacalaureat, cu excepția vacanțelor prelungite”.

Având în vedere și experiența școlii fizice din timpul pandemiei, toate absolventele consideră că au fost suficient de informate în legătură cu măsurile de prevenție împotriva SARS-CoV-2. De asemenea, în timpul orelor de curs, s-au susținut lecții informative.

“Doamna profesoară de biologie ne-a informat în legătură cu aspectele științifice ale virusului, dar și ceilalți profesori ne-au readus la cunoștință pericolul la care putem fi expuși dacă nu respectăm măsurile de prevenție”, spune Denisa C.

“În timpul școlii fizice, am avut mai multe lecții informative în ceea ce privește limitarea răspândirii SARS-CoV-2, care ne-au fost de ajutor”, afirmă Maria A.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.