Economie

Condiții și documente pentru intrarea în șomaj tehnic

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 260 din 30.03.2020 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 32/2020 care prevede actele necesare pentru intrarea in somaj tehnic.

De prevederile ordonantei beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate.

Potrivit OUG 32/2020 privind modificarea si completarea OUG nr.30/2020, in vederea acordarii indemnizatiei aferente somajului tehnic pentru angajati, angajatorii trebuie sa depuna urmatoarele documente la A.J.O.F.M Teleorman, in format electronic:

  • Cerere semnata si datata de catre reprezentantul legal;
  • Declaratie pe propria raspundere;
  • Lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia privind somaj tehnic, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, conform modelului care va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale si publicat ulterior in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documente si declaratii.

Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate, in conditiile prevazute de Legea nr.227/20015 privind Codul fiscal, cu exceptia contributiei asiguratorie pentru munca.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiei se face in termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, iar obligatia acestora este ca in termen de 3 zile sa plateasca sumele primite angajatilor aflati in somaj tehnic.

Plata indemnizatiei se va face catre conturile deschise ale angajatorilor la bancile comerciale.

NU beneficiaza de indemnizatie in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, angajatul care are incheiate mai multe contracte individuale de munca din care cel putin un contract cu norma intreaga este activ pe perioada instituirii starii de urgenta.

In situatia in care un angajat are incheiate mai multe contracte individuale de munca si toate sunt suspendate ca urmare a instituirii starii de urgenta, acesta beneficiaza de indemnizatia aferenta contractului individual de munca cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Documentele necesare acordării indemnizatiei pentru somajul tehnic, pot fi depuse la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman, prin poșta electronică, la următoarea adresa de email: teleorman@anofm.gov.ro  incepand cu 1 aprilie a.c pentru perioada 16-31 martie 2020.

Alte prevederi ale Ordonantei de Urgenta nr. 32/2020:

  • Pe perioada starii de urgenta – viza lunara pentru somerii indemnizati nu se aplica;
  • Cererile si documentele doveditoare pentru solicitarea drepturilor de asigurari sociale si de somaj se realizeaza prin posta electronica;
  • Reinnoirea cererii de luare in evidenta in vederea medierii pentru somerii neindemnizati se face in termen de 30 de zile calendaristice de la data incetarii starii de urgenta.

Informatii suplimentare se pot obtine pe pagina de internet a institutie https://www.anofm.ro/index.html?agentie=Teleorman sau telefon: 0247312944 interior 101/0247315915 int 305 .

Informațiile vor fi furnizate de: dl. Bitin Nicolae si dna. Cîrjan-Marinescu Mihaela.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.