La invitaţia Asociaţiei Învăţătorilor Teleormăneni, ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu s-a aflat joi, 18 octombrie 2012, timp de aproximativ două ore la Alexandria. Ministrul a participat la o aşa-zisă dezbatere cu tema “Clasa pregătitoare – provocări, dificultăţi, rezultate”, organizată de Asociaţia Învăţătorilor Teleormăneni, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Teleorman, în Aula Universităţii “Valahia” din Alexandria. Ceea ce s-a vrut însă o dezbatere, a fost mai degrabă o prezentare realizată după un scenariu bine stabilit al cărei maestru de ceremonii a fost preşedintele Asociaţiei Învăţătorilor Teleormăneni, prof. înv. primar Dănuţ Parpală. Astfel, după cuvântul de deschidere rostit de acesta, dar şi de inspectorul şcolar general, prof. Valeria Gherghe, au fost invitaţi să cuvânte prefectul Zorinel Niculcea, care a predat repede ştafeta după ce a precizat “am ceva şcoală, dar nu m-am aflat niciodată de cealaltă parte a catedrei, aşa că vă las pe dumneavoastră să dezbateţi”, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, Adrian Ionuţ Gâdea, care a prezentat un raport privind achiziţionarea de mobilier pentru clasa pregătitoare şi primarul municipiului Alexandria Victor Drăguşin, care a avut ceva mai mult de spus pe marginea temei întâlnirii, în general exprimându-şi nemulţumirea atât faţă de ideea mutării clasei pregătitoare de la grădiniţe în şcoli, cât şi de modul în care acesta a fost aplicată. Acesta a precizat şi faptul că această întâlnire este organizată tardiv, normal din puctul său de vedere fiind ca astfel de dezbateri să fi avut loc înainte de promulgarea legii. “Omul face ce trebuie să facă doar după ce a epuizat toate celelalte soluţii”, a spus Drăguşin, citând una din Legile lui Murphy. Acesta consideră că ar fi trebui să rămână clasa pregătitoare în cadrul grădiniţelor, fiind prea devreme pentru copiii de 5-6 ani să meargă la şcoală. Cu toate nemulţumirile pe care le are vizavi de noua lege a educaţiei, clasa pregătitoare nefiind singura, primarul Victor Drăguşin a asigurat-o pe Ecaterina Andronescu, dar şi pe toţi ceilalţi reprezentanţi şi actori în învăţământ prezenţi, de tot sprijinul său şi al Primăriei Alexandria.
A urmat apoi o informare cu privire la măsurile întreprinse de ISJ Teleorman pentru pregătirea cadrelor didactice care predau la clasa pregătitoare şi asigurarea bazei materiale în vederea creşterii calităţii procesului instructiv educativ prezentată de inspectorul şcolar pentru învăţământul primar, Sorin Ilie, dar şi o serie de prezentări cu teme ca: “Momentul de dimineaţă la clasa pregătitoare”, “Primul pas în clasa pregătitoare” sau “Modalităţi de realizare a proiectului tematic În lumea poveştilor” în cadrul cărora dascăli de la clasele pregătitoare au explicat cu lux de amănunte cam cum decurg orele în şcolile teleormănene. Spre exemplificare, dascălii au proiectat şi nişte fotografii pe un ecran care însă era amplasat cu spatele la ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, care nu s-a arătat deloc deranjată şi a aşteptat politicoasă finalul spectacolului regizat.
Microfonul a fost cedat apoi profesorului univ. dr. Vasile Molan, care a făcut câteva precizări cu privire la activitatea metodico-ştiinţifică în cadrul clasei pregătitoare. Despre sprijinul acordat de Platforma ICOS cadrelor didactice de la clasa pregătitoare a vorbit apoi prof. Merima Petrovici, Manager Proiect clasa pregătitoare.
O analiză swot, cu puncte tari şi puncte slabe ale modului în care a fost organizată şi se desfăşoară activitatea la clasa pregătitoare în Teleorman a fost prezentată de prof. Dănuţ Parpală. Nu a lipsit nici reprezentantul Sindicatului Învăţământului Preuniversitar Teleorman, prof. Tudor Spiridon. Acesta a prezentat problemele cu care se confruntă dascălii teleormăneni, ca de altfel, toţi dascălii din ţară şi şi-a exprimat speranţa că în cadrul negocierilor dintre sindicate şi ministerul Educaţiei care vor demara săptămâna viitoare, vor fi rezolvate într-o mare măsură.
Ultima care a luat cuvântul în cadrul “dezbaterii” a fost ministrul Educaţiei Ecaterina Andronescu. Aceasta a răspuns pe rând problemelor ridicate de dascălii teleormăneni, lăsând impresia că nimic nou nu a aflat aici. Lipsa spaţiului de joacă pentru copiii din clasele pregătitoare în curtea şcolilor, finanţarea per capita a învăţământului care defavorizează şcolile cu mai puţini copii, în special pe cele din mediul rural, toaletele insalubre din şcoli, politizarea învăţământului, autonomia instituţională şi profesională a cadrelor didactice, lipsa materialelor didactice necesare, lipsa experienţei dascălilor de a preda pe bază de proiect didactic şi multe altele sunt probleme generale la nivel naţional, probleme veşnice pe care toţi miniştrii post decembrişti, chiar şi Ecaterina Andronescu, în mandatul anterior a promis că le rezolvă. Vizita Ecaterinei Andronescu în Teleorman s-a limitat doar la această întâlnire de la Valahia, după care a plecat aşa cum a venit, singură, la volanul propriei maşini. (M.D.)
felicitari autorului acestui articol….care a sesizat cu multa abilitate regizarea in amanunt a acestei intalniri …ca si concluzia ca d na ministru n a auzit nimic nou aici la alexandria!!eu ma intreb…cui folosesc astfel de intalniri fara un scop si fara rezultate concrete….poate doar spre a maguli orgoliul unor dascali ce vor sa demostreze contrariul realitatii!in rest….niste oameni pusi pe drumuri ….ce n au putut nici sa si exprime propria parere!!