Fermierii teleormăneni pot depune cererile de plată pentru încasarea subvenţiilor pentru motorina utilizată în agricultură, aferente trimestrului trei, până la sfârşitul lunii octombrie, precizează Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.
Potrivit APIA, cererile de plată trimestriale se depun în condiţiile prevăzute de art.8 din Hotărârea Guvernului nr. 1174/2014.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoţite de o serie de documente, respectiv situaţia suprafeţelor şi a structurii culturilor pentru care solicită ajutorul de stat; documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz; situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; dovada cont trezorerie; copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare; adeverinţa în original de la Registrul agricol, cu suprafeţele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare şi adeverinţa în original de la Direcţia pentru agricultură judeţeană Teleorman, pentru suprafeţele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoţite de situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferenta trimestrului pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmita conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar şi vizata de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.10; dovada cont trezorerie; copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupina temporare sau permanente şi copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.
Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, cererile de plată se depun însoţite de situaţia centralizatoare a cantităţilor de motorină utilizate pentru irigaţii, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 din ordin; copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanţilor; situaţia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaţii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din ordin; copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar; situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat; dovada cont trezorerie şi copie a documentelor de identitate şi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanţare.
În cazul în care cantităţile de motorină pentru care se solicită plăţi în cadrul schemei de ajutor de stat depăşesc cantităţile prevăzute în anexă la HG nr. 1174/2014, cuantumul plăţilor se reduce proporţional pentru toate sectoarele prevăzute în anexă.
Cantităţile de motorină aferente fiecărei cereri de plată, pentru care se acordă ajutor de stat prin rambursare se determină de către reprezentanţii Centrelui Judeţean APIA prin scăderea succesivă din totalul cantităţii înscrise pe documentele fiscale, a cantităţilor de motorină aferente fiecărei cereri de plată, până la concurenţă cantităţilor totale anuale de motorină aprobate prin acordul prealabil de finanţare.
Cantităţile de motorină ce beneficiează de ajutor de stat acordat sub formă de rambursare se stabilesc prin ordin al ministrului cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, cu încadrare în prevederile bugetare aprobate.
Nerespectarea de către solicitanţi a condiţiilor prevăzute de schema de ajutor, precum şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţării determina aplicarea de către instituţiile în drept a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat necuvenite potrivit legii. (C.P.)