Construcţia variantei ocolitoare a municipiului Alexandria a preocupat, în măsură importantă, alexăndrenii. Asta pentru că siguranţa traficului rutier în oraş, dar şi fludizarea lui sunt o dorinţă legitimă a celor care locuiesc în oraş, mai ales în zonele pe unde vehiculele de mare tonaj circulă, producând avarii locuinţelor şi afectând calitatea şoselelor.
În consecinţă, recepţia lucrărilor variantei ocolitoare a municipiului a atras atenţia reprezentanţilor autorităţilor locale, direct avantajate de finalizarea construcţiei, la evenimentul desfăşurat în cursul zilei de miercuri, 31 iulie participând primarul municipiului Alexandria Victor Drăguşin, cei doi viceprimari, Dan Popescu şi Eduard Oprea, dar şi primarul comunei Nanov, care se bucură şi el de beneficiile generate de această construcţie importantă.
Potrivit primarului alexăndrean, finalizarea acestei lucrări va determina avantaje uriaşe pentru locuitorii reşedinţei de judeţ, cu atât mai mult cu cât finalizarea proiectului este aşteptată de o foarte lungă perioadă de timp: “Este o dorinţă veche a alexăndrenilor, ea îşi are originea undeva în anul 1985, au trecut vreo 30 de ani de atunci. E un copil născut nu la 9 luni, ci la 9 ani, probabil, dar ştim sigur că această variantă ocolitoare a oraşului va aduce beneficii municipiului din punctul de vedere al infrastructurii, al zgomotului redus în municipiu şi chiar şi a siguranţei circulaţiei. Probabil că va scădea traficul rutier în municipiul Alexandria cu peste 30%, asta înseamnă că tot ceea ce tranzita municipiul inutil nu va mai trece prin oraş. În acelaşi timp, nu vom mai avea reclamaţii din partea cetăţenilor care locuiesc în zonele pe unde circulau maşini cu peste 3,5 tone, producând serioase avarii locuinţelor, dar şi calităţii şoselelor din Alexandria. Vom fi mai liniştiţi, vom fi mai siguri când mergem pe stradă, vom avea un pod sigur, cel de peste râul Vedea ce va fi reabilitat în 2014, vom avea o intrare frumoasă în oraş, fără denivelări ale carosabilului, nu pierdem nici un alt potenţial câştig. Cei care tranzitau nu opreau în Alexandria nici pentru a consuma, nici pentru a se odihni, deci nu avem ce pierde. În zilele următoare vom poziţiona indicatoarele restrictive, avem deja hotărâre de consiliu local în acest sens…”
La eveniment au participat reprezentanţi ai CNADNR, care au fost beneficiarii lucrării şi reprezentanţi ai W.S.P. Group SRL şi SC Transproiect 2001 S.A.
Potrivit Beneficiarului, prin implementarea proiectului s-a urmărit crearea unei căi de comunicaţie moderne în scopul preluării traficului de tranzit de pe DN6 şi devierea acestuia în afara municipiului. Trebuie precizat că noua variantă de ocolire a municipiului Alexandria se desprinde din DN6 în apropierea kilometrului 84 şi ocoleşte prin partea de nord a municipiului şi localitatea Nanov, traversând apoi râul Vedea iar în continuare ocoleşte prin nord localitatea Buzescu, pentru a reveni în DN6 la km 98+785. Centura are o lungime totală de 13,276 km. Proiectul, promovat de CNADNR vizează modernizarea drumurilor naţionale situate în afara Axei Prioritare TEN-T nr.7, încadrându-se în Axa Prioritară 2, Domeniul Major de Intervenţie 1.
Valoarea eligibilă a proiectului a fost de 129.666.192 lei, din care 110.216.263 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
deci, 2,17 milioane Euro pe kilometru !!! o amarata de sosea cu o banda pe sens !!!!
Daca tot a fost data in folosinta, oficial, panglica de inaugurare a tatiato Ponta? Daca nu , sincer , imi pare rau.