Economie

Cele mai multe sesizări și reclamații ale teleormănenilor vizează segmentul prestări servicii

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Teleorman a dat publicității un raport din care reiese că, în primele 9 luni ale anului, instituția a înregistrat un număr de 341 petiţii din partea consumatorilor. 335 dintre acestea au fost soluționate astfel: 167, adică 49,85% din numărul petiţiilor cercetate, s-au dovedit a fi întemeiate, în timp ce 113 au fost neîntemeiate (reprezentând 33,73% din numărul petiţiilor cercetate). De asemenea, 19 dintre sesizările teleormănenilor au fost redirecţionate către alte instituţii, 33 au fost clasate sau retrase, în timp ce 3 dintre petiții s-au dovedit a fi nesoluționabile.

Un alt aspect de remarcat este că suma de 29.664 lei a fost restituită, ea reprezentând contravaloarea produselor sau serviciilor reclamate.

În legătură cu segmentele de piaţă reclamate, în primele 9 luni ale anului 2021, cele mai multe sesizări și reclamații au fost referitoare la prestarea de servicii, respectiv 387, reprezentând 89,79% din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate), dintre care 291 au fost soluţionate, din care s-au dovedit întemeiate 143.

Un alt sector de piață pentru care teleormănenii au depus reclamații a fost cel privind produsele alimentare, din cele 23 de sesizări depuse, fiind soluționate toate și dovedindu-se întemeiate 21. Totodată, alte 21 de reclamații au fost referitoare la produse nealimentare (reprezentând 6,15% din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate), fiind soluţionate 21, din care s-au dovedit întemeiate 12.

Reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Teleorman apreciază că “numărul de sesizări şi reclamaţii este un indicator al: gradului de informare şi educaţie a consumatorilor, al capacităţii acestora de autoprotecţie individuală – consumatori conştienţi şi asociativă – consumatori activi; al calităţii şi eficienţei activităţilor de protecţie indirectă (informare consiliere, educare a consumatorilor şi sprijinirea asociaţiilor de consumatori) făcute de instituţiile componente ale sistemului instituţional; al funcţionării sistemului de protecţie a consumatorilor în globalitatea sa” și consideră că “trebuie luate toate măsurile pentru promovarea iniţierii de sesizări şi reclamaţii şi pentru îmbunătăţirea sistemului de primire şi rezolvare a lor”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.