Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește contribuabililor faptul că pot comunica de la distanță cu organul fiscal, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), care este un serviciu gratuit, accesibil permanent și care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, cum ar fi: informații cu privire la obligațiile fiscale; posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente; informații cu privire la contribuțiile sociale; acces și la alte servicii electronice pe care SPV le oferă.
Înrolarea în SPV se realizează prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro în secțiunea Servicii online/ Înregistrare utilizatori.
Persoanele fizice se înregistrează în SPV pe bază de nume de utilizator și parolă, iar persoanele juridice, asocierile și alte entități, în baza unui certificat digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condițiile Legii 455/2001.
Persoanele fizice care se înregistrează în SPV pe bază de nume de utilizator și parolă au posibilitatea de a solicita aprobarea cererii de înregistrare și prin procedura de identificare la distanță prin mijloace video, nefiind necesară deplasarea la sediile unităților fiscale pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual.
Documentele fiscale precum adeverință de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală și altele, se pot solicita prin intermediul acestui serviciu, accesând secțiunea Solicitări/Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul SPV persoanele fizice (salariați) pot verifica modul în care angajatorii le declară contribuțiile sociale, accesând în SPV secțiunea Solicitări/Informații și selectând la Tip document, D112 Contrib.
Utilizarea Spațiului Privat Virtual permite îmbunătățirea serviciilor și relațiilor cu contribuabilii, accesul la SPV al cetățeniilor, inclusiv a celor aflați în străinătate, fiind foarte facil, aceștia având posibilitatea să își îndeplinească obligațiile fiscale de la distanță.
În acest sens, AJFP Teleorman recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual, modalitate care permite obținerea documentelor fiscale, depunerea declarațiilor, situațiilor financiare, la orice oră și zi a săptămânii, evitarea deplasării și aglomerației de la ghișeu și primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii și transmiterii tuturor documentelor.
De menționat faptul că se poate obtine asistență în domeniu fiscal și IT și telefonic la Call -center-ul ANAF la numărul de telefon 031 403 91 60.