Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește contribuabililor faptul că persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 sunt obligate să transmită organului fiscal cererile, înscrisurile, sau orice alte documente doar prin Spaţiul Privat Virtual (SPV) – conform art. 79 alin. (11) și (12) din Codul de Procedură Fiscală – și, totodată, recomandă acestora să se înregistreze în SPV cât mai curând pentru a beneficia de toate avantajele acestui serviciu.
În situația în care contribuabilii vizați nu își îndeplinesc obligația comunicării prin SPV a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, ele nu vor fi luate în considerare.
Spaţiul Privat Virtual este un serviciu electronic pus la dispoziţie gratuit de ANAF, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot transmite organului fiscal cereri, înscrisuri, documente, își pot îndeplini obligațiile privind sistemul RO e-Factura, respectiv RO e-Transport, pot solicita extrase de cont, fișa pe plătitor, cazierul fiscal, își pot verifica situaţia fiscală proprie, primesc acte administrative fiscale, au acces la noutăți legislative etc.
Pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual (SPV) se completează online un formular disponibil pe site-ul ANAF în secţiunea Servicii online/ Înregistrare utilizatori/ Spaţiul Privat Virtual accesând link-ul:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv.
Înregistrarea în SPV nu reprezintă doar o obligație pentru contribuabili, ci vine în sprijinul acestora printr-o comunicare mai rapidă și facilă cu administrația fiscală.