În urmă cu o săptămână prezentam situația dezastruoasă în care s-a ajuns la Cicalex – zeci de tone de carne s-au decongelat și, mare parte din aceasta, în special subproduse de origine animală nedestinate consumului uman și oasele, au intrat în putrefacție. S-a intervenit imediat, iar la nivelul Prefecturii Teleorman s-a instituit un comandament de supraveghere privind siguranța și sănătatea publică, din care fac parte DSVSA, DSP, Garda de Mediu și APM, sub atenta coordonare a prefectului de Teleorman.
Situația de la Cicalex este una deosebită care, chiar dacă nu pune în pericol, deocamdată, sănătatea populației, mirosul greu degajat de resturile de carne şi de carnea intrate în putrefacție fiind foarte greu de suportat de cei din zonă. S-a luat măsura sigilării tunelelor unde s-au stricat tone întregi de carne, iar operatorul economic, în sarcina căruia cade tot procesul de transport spre incinerare, s-a angajat să elibereze tunelele cât mai repede pentru a nu pune în pericol sănătatea oamenilor. Deocamdată, nu se pune problema vreunui pericol pentru sănătatea publică, dat fiind faptul că resturile putrezite nu au contact cu mediul, singurul disconfort fiind mirosul greu de suportat care răzbate din tunelurile unde s-a împuțit carnea. Pe măsură ce aceste tuneluri au fost eliberate, s-a intervenit cu substanțe dezinfectante și dezodorizante, procedură ce se aplică după fiecare eliberare de spațiu din care se încarcă în mașini și pleacă spre incinerare carnea stricată.
Potrivit directorului DSVSA Teleorman, pe lângă zecile de tone de oase și subproduse de origine animală nedestinate consumului uman, s-au stricat și 74 de tone de carne în carcasă, carne care ar fi trebuit trimisă spre consumatori. În total, cantitatea de carne, oase și subproduse de origine animală nedestinate consumului uman care s-a împuțit în congelatoarele Cicalex este în jur de 160 tone. Pentru că nu a fost trimisă la timp și a fost înmagazinată și congelată în tunelele Cicalex, și cantitatea de 74 de tone de carne a suferit modificări și, acum, a intrat în putrefacție.
Până la această dată, au fost făcute mai multe transporturi la firma de inciderare din Craiova, în tunelele Cicalex rămânând încă cele 74 de tone de carne care trebuie trimisă la incinerat. Tot acest proces este anevoios pentru că responsabilitatea de transport și trimiterea spre incinerat este în sarcina Cicalex, inclusiv costurile. Pentru că bani nu sunt, și transportul este greoi. În afară de asta, firma din Craiova, cu care Cicalex avea contract de incinerare a resturilor animale, nu are putere de a incinera mai mult de 25 – 30 de tone de resturi în 48 de ore. Carnea stricată ar putea fi dusă și la alte firme de neutralizare a deşeurilor de origine animală, însă costurile sunt foarte mari, iar Cicalex nu dispune de fonduri. De menționat că neutralizarea cărnii se face prin incinerare, în cursul zilei de luni, 25 aprilie, un transport cu 40 de tone de oase plecând spre distrugere. (C.P.)
Era de asteptat sa se intample asa ceva. De la plecarea medicului veternirar, Popa Septimiu de la conducerea Cicalex in fruntea si in echipa de conducere sau perindat numai persoane care nu au de-a face cu functiile pe care au fost numiti. Nu are rost sa-i nominalizam dar toata lumea stie cine au fost.Incepand de la politica de resurse umane si terminand cu ce de marketing au fost numiti numai persoane care si-au urmarit numai si numai interesul personal.Pacat ca o unitate ca Cicalexul va ajunge cat de curand ca vecinii lor Abatorul de pasari.
Cei care au adus CICALEXUL in aceasta situatie cand vor fi incinerati???