A doua tranşă de carduri de sănătate nu numai că a ajuns în judeţ, dar deja au fost distribuite de poştaşi către beneficiari. Potrivit Casei de Asigurări de Sănătate Teleorman, în această etapă au fost tipărite peste 15.000 carduri. Cardurile returnate la CAS vor fi distribuite de la ghişee sau prin medicii de familie.
Conform hotărârii de Guvern care conţine normele metodologice de aplicare a cardului naţional de sănătate, aprobată pe 28 ianuarie, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 mai 2015. În perioada 1 februarie – 30 aprilie, utilizarea cardului naţional de sănătate merge în paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale. În acest fel, se va asigura accesul la servicii medicale şi asiguraţilor care încă nu au intrat în posesia cardului.
În ceea ce priveşte cardurile returnate la CAS, ele vor putea fi ridicate de asiguraţi fie de la ghişee, fie de la cabinetele medicilor de familie. La nivelul judeţului Teleorman a fost predată medicilor de familie cea mai mare parte dintre documente, vreo 900 de carduri fiind în curs de distribuire prin ghişeele CAS şi “este vorba de documentele ce revin acelor asiguraţi care nu sunt înscrişi pe lista unui medic de familie, cardurile de sănătate care se eliberează la sediul CAS”, a precizat Mihaela Popa, purtătorul de cuvânt al CAS.
De altfel, ni s-a precizat că din cele peste 15.000 de documente tipărite în cea de-a doua etapă, au fost returnate către CAS circa 1.000 de documente, din care peste 60% vor fi distribuite medicilor de familie, 20% sunt asiguraţi neînscrişi pe lista medicilor de familie, iar alte 20 de procente sunt carduri ale unor persoane care au decedat între timp. Asiguraţii care, din diverse motive, rămân fără card, trebuie să ştie că vor suporta costurile tipăririi şi eliberării unui nou card. (C.P.)