La jumătatea campaniei electorale pentru alegerile locale de pe 5 iunie, când teleormănenii sunt aşteptaţi la urne pentru a-şi alege primarii, consilierii locali şi consilierii judeţeni, se poate observa cu ochiul liber că lipseşte cu desăvârşire spectacolul de altadată, dezbaterile electorale fiind cele care au rolul de a mai anima un pic lucrurile.
Pentru lipsa de vlagă a campaniei electorale, cei mai mulţi dau vina pe noua lege electorală, mai drastică atât cu cheltuielile de campanie şi justificarea banilor, cât şi cu afişajul electoral.
Pe de altă parte, o altă problemă cu care se confruntă partidele politice pare să fie lipsa liderilor-locomotivă, iar anii electorali sunt de natură să scoată în evidenţă ca nicio altă perioadă nepriceperea acestora în ce priveşte calculele şi strategiile politice. Astfel, de la identificarea candidaţilor, până la negocieri pentru menţinerea oamenilor cu notorietate în partide sau atragerea unora noi se dovedesc a fi demersuri de-a dreptul imposibile pentru mare parte a clasei politice teleormănene.
De asemenea, competitorii electorali s-au văzut nevoiţi să renunţe la chermezele electorale, cu mici şi bere, la găleţi, fulare, şepci şi tricouri şi s-au văzut în situaţia de a face faţă unei misiuni considerate imposibilă acum patru ani, respectiv aceea de a face campanie electorală cu bani puţin şi discuţii cu alegătorii pe marginea programelor politice.
Aşadar, liderii politici din judeţ s-au organizat, şi-au luat echipele de campanie şi au pornit, la pas, prin localităţile teleormănene, pentru a convinge electoratul că reprezintă alternativa sănătoasă la partidul politic aflat la putere.
Desigur, în acest caz, avantajaţi par să fie primarii în funcţie, care pot face o trecere în revistă a proiectelor de investiţii derulate în timpul mandatului ce se încheie peste apropae două săptămâni, spre deosebire de liderii politici din opoziţie, care nu prea au cu ce se lăuda, dar care nu se lasă mai prejos şi arată cu degetul spre putere că a făcut mult prea puţin faţă de cât ar fi trebuit.
Şi, la finalul discuţiei cu candidatul, alegătorul teleormănenan primeşte numai o strângere călduroasă de mână şi promisiunea că, după data de 5 iunie, îi va fi mai bine.
Astfel, având în vedere că, în campaniile electorale trecute, pentru promovarea partidelor politice şi a reprezentanţilor acestora au fost folosite mai degrabă atenţiile decât programele politice, este foarte interesant cum va fi făcută trecerea în rândul electorilor, aceştia fiind obişnuiţi de oamenii politici să primească diferite produse în timpul campaniilor electorale, cele mai întâlnite fiind uleiul, făina, găleata de plastic, tricoul, şapca, bricheta şi pixul. Că, la o adică, program politic, program politic, dar nu prea ţine de foame. (Violeta Mocanu)
Hotii din PNL mai nou impart, in loc de galeti, injuraturi la adresa doamnelor 😉