În ghidul finanţării campaniei electorale, făcut public recent de Autoritatea Electorală Permanentă, cu mai puţin de trei luni înaintea scrutinului pentru locale, sunt stabilite categoriile de materiale de propagandă electorală. Astfel, se arată în ghidul furnizat, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video, care îndeplineşte condiţii precizate în art. 36 alin. (7) din Legea nr. 334/2006, republicată, respectiv: se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat; este utilizat în perioada 6 mai – 4 iunie 2016, ora 07,00; are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg; depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.
De asemenea, se mai arată în ghidul făcut public de Autoritatea Electorală Permanentă, în campania electorală pot fi utilizate numai anumite tipuri de materiale de propagandă electorală [art. 36 alin. (2) din Legea nr. 334/2006, republicată] cum sunt: afişele electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj stabilite prin dispoziţia primarului; materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală; publicitate în presa scrisă; materiale de propagandă electorală online; broşuri, pliante şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.
În ce-i priveşte pe competitorii electorali, aceştia au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală, în mod vizibil, denumirea competitorului politic care le-a comandat; denumirea operatorului economic care le-a realizat; codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar; tirajul, unde este cazul.
De asemenea, sunt menţionate în ghidul furnizat şi interdicţii în ce priveşte distribuirea materialelor de propagandă electorală, astfel că este interzisă producerea şi difuzarea de materiale de propagandă electorală în alte condiţii decât cele prevăzute de Legea nr. 334/2006, republicată. De asemenea, competitorii electorali nu pot produce materiale de propagandă electorală în regie proprie potrivit art.36 alin. (7) din Normele metodologice, este interzisă utilizarea în campania electorală a pixurilor, cănilor, ceasurilor, tricourilor, jachetelor, gecilor, impermeabilelor, pelerinelor, vestelor, şepcilor, căciulilor, fularelor, sacoşelor sau a pungilor şi a altor materiale din poliester, umbrelelor, găleţilor şi alte materiale din aceeaşi categorie, brichetelor, chibriturilor, produselor alimentare, produselor alcoolice, ţigărilor şi a altor alimente asemenea. Totodată, se precizează în ghid, oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze o anumită listă de candidaţi ori un anumit candidat se pedepseşte cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi. (Violeta Mocanu)