Fenomenul “haine de firmă din Dragonul Roșu” a luat amploare în județul Teleorman, astfel încât magazinele de articole textile au început să comercializeze haine contrafăcute, copii ale unor branduri mari, la preț de duzină. Rafturile magazinelor sunt pline de haine, cu croială identică, indiferent că vorbim de tricouri, hanorace sau pantaloni, diferența făcând-o numele brandurilor fie “cusute cu ață albă” pe articolul textil, fie stickere lipite cu adeziv. Vânzările merg foarte bine, deoarece tinerii din Alexandria se întrec în a etala care mai de care hainele de firmă cu etichetă de China.
Nu doar hainele se comercializează precum pâinea caldă în județ, dar și parfumurile contrafăcute încep să prindă avânt. Fie că vorbim de esențe rafinate franțuzești sau parfumuri celebre, a căror imagine sunt personalități importante în industria muzicală sau a filmului, prețioasele județului le au la discreție, la prețul unei cafele servite în oraș.
Mergând pe premisa: “În Teleorman, totul e posibil”, domnișoarele cochete pot achiziționa un Coco Chanel la prețul imbatabil, de nerefuzat (și de necumpărat) de doar 15 lei. Cu un buget de aproximativ 500 de lei, se poate asigura o ținută completă. Bineînțeles că nu se poate discuta calitatea, pentru că, de ce nu, fiecare este liber să achiziționeze orice dorește. Totuși, ideal ar fi ca și normele legale să fie respectate.
Bineînțeles că nici mediul online nu avea cum să fie trecut cu vederea în această acțiune de comerț. Perla postărilor au fost niște șosete “cu mofturi”. De ce cu mofturi? Pe lângă faptul că vin în set de 6 perechi, cu brandul cusut față-verso, acestea vin direct parfumate. Prețul de vânzare este 69 de lei, practic, mai scump decât un tricou, “tot de firmă”. Din asta reiese faptul că, cel mai probabil, parfumul a fost criteriul definirii acestui preț.
Comercianții nu se lasă mai prejos nici în ceea ce privește cheia unei ținute complete și reușite: accesoriile și produsele de machiaj. Și aici aplică aceeași regulă: ieftine, dar “de firmă”. Deși materialul este de proastă calitate, cumpărătorii preferă un articol prost realizat, dar care să pară scump, în locul hainelor ce nu aparțin vreunei firme, dar sunt confecționate din materiale calitative.