În cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, desfăşurată miercuri, 24 februarie 2016, prefectul judeţului Teleorman Carmen Daniela Dan a prezentat informarea privind implementarea Programului Operaţional pentru Ajutorarea Persoanelor Defavorizate în judeţul Teleorman.
Aceasta a precizat că, potrivit prevederilor H.G. nr.799/2014, programul este gestionat la nivel central de Ministerul Fondurilor Europene şi la nivel local de prefecturi, care au atribuţii de monitorizare, şi de primării, care au rolul principal în distribuirea ajutoarelor persoanelor care se încadrează în categoriile eligibile.
“La această dată este în curs de finalizare procedura de licitaţie pentru atribuirea contractului de furnizare a alimentelor. Din precizările făcute de Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate contractantă, furnizorul declarat câştigător pentru lotul 4 din care face parte şi judeţul Teleorman (alături de Olt şi Argeş) a fost contestat şi după soluţionarea contestaţiilor şi încheierea contractului, în termen de 10 zile furnizorul are obligaţia să livreze cutiile cu ajutoare către primării”, a informat prefectul Carmen Daniela Dan.
Este prima dată de la implementarea programului, când distribuirea alimentelor a fost întârziată atât de mult. Ajutoarele alimentare pentru anul 2015 nu au ajuns nici până acum la beneficiari. Conform noilor reglementări, de ajutoare alimentare prin programul POAD 2015 pot beneficia următoarele categorii de persoane: familiile şi persoanele singure cărora le este stabilit prin dispoziţie scrisă a primarului dreptul la venitul minim garantat conform legii 416/2001; familiile beneficiare de alocaţii pentru susţinerea familiei conform legii 277/2002; şomerii care beneficiază în condiţiile legii 76/2002 de indemnizaţie şi al căror venit net lunar nu depăşeşte suma de 450 de lei; şomerii care apar în evidenţele AJOFM, dar sunt neindemnizaţi; pensionarii din sistemul public de pensii al căror venit nu depăşeşte 450 de lei pe lună; persoanele cu handicap grav şi accentuat, atât copiii, cât şi adulţii care nu sunt instituţionalizaţi.
Pentru a putea beneficia de ajutoarele de la UE, persoanele care se încadrează în aceste categorii trebuie să depună cererile însoţite de declaraţia pe propria răspundere şi actele doveditoare la serviciul social din cadrul primăriilor.
Actele care însoţesc cererea şi declaraţia pe propria răspundere sunt următoarele: copie act de identitate pentru solicitant şi pentru toţi membrii familiei; dovezi de venit (adeverinţe de salarizare, cupon pensie, cupon şomaj, alte acte doveditoare privind veniturile realizate-inclusiv din arendă); adeverinţă de venit eliberată de Agenţia Naţională a Finanţelor Publice, pentru persoanele care nu realizează venituri; alte acte doveditoare.
Pentru anul 2014, distribuirea alimentelor de la UE către beneficiari a început la jumătatea lunii decembrie şi fost finalizată în ianuarie 2015. Beneficiarii au primit câte două pachete cu alimente, fiecare pachet conţinând câte trei kilograme de făină, trei kilograme de mălai, o pungă de paste, doi litri de ulei, două kilograme de zahăr, patru conserve de carne de porc, trei conserve de carne de vită, cinci conserve de pateu de ficat.