Eveniment

Au început controalele în unităţile de învăţământ

Monica DUMITRESCU

Începând de luni, 29 august, echipe mixte formate din reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman, Direcţiei de Sănătate Publică şi Instituţiei Prefectului vor verifica toate unităţile de învăţământ care îşi desfăşoară activitatea pe raza judeţului, pentru a vedea dacă sunt pregătite pentru primirea elevilor. Verificările vor avea loc până pe 7 septembrie, urmând ca până la data de 9 septembrie, să fie prezentat raportul controalelor efectuate. În urma verificărilor se va cunoaşte şi numărul unităţilor şcolare din judeţ care încep noul an şcolar cu autorizaţie sanitară de funcţionare.

La începutul anului şcolar trecut, 79 de unităţi de învăţământ, cele mai multe fiind grădiniţe din mediul rural, nu îndeplineau condiţiile pentru obţinerea autorizaţiei sanitară de funcţionare. Unele dintre ele au remediat problemele după începerea anului şcolar, însă cele mai multe nu au putut asigura copiilor condiţii optime pe tot parcursul anului şcolar trecut.

Principala cauză pentru care cele 79 de unităţi de învăţământ teleormănene nu au putut obţine autorizaţia sanitară de funcţionare a fost lipsa apei curente. Pe lângă această problemă, în multe dintre şcolile menţionate mobilierul era deteriorat şi învechit, au lipsit dotările minime pentru desfăşurarea actului educaţional, au fost constatate improvizaţii la instalaţiile sanitare, mizerie şi lipsa spaţiilor de depozitare pentru produsele lactate şi de panificaţie oferite zilnic copiilor.

În ceea ce priveşte autorizaţiile de securitate la incendiu, situaţia în unităţile de învăţământ teleormănene, ca de altfel în toată ţara, este şi mai proastă. Potrivit unui raport publicat de Ministerul Educaţiei la sfârşitul lunii mai 2016, din cele 378 de localuri în care se desfăşoară activităţi şcolare în Teleorman, doar 42 aveau autorizaţie de securitate la incendiu.

Alte câteva zeci de unităţi de învăţământ teleormănene au solicitat şi au obţinut avize de la ISU la demararea unor lucrări de modernizare, însă după finalizarea acestora nu au mai întocmit documentaţia necesară pentru autorizaţia de securitate la incendiu. Specialiştii spun că pentru asigurarea condiţiilor şi întocmirea documentaţiei necesare obţinerii autorizaţiilor respective este nevoie de o sumă de bani considerabilă, pe care, cel puţin până acum, autorităţile locale nu au găsit de cuviinţă să o aloce unităţilor de învăţământ.

Reprezentanţii ISJ spun însă că, periodic, în unităţile de învăţământ au fost efectuate controale de către cadrele ISU, şi au fost realizate exerciţii de evacuare cu copiii şi profesorii, precum şi instruiri cu personalul didactic şi auxiliar. Tot în şcoli, reprezentanţii ISU au desfăşurat şi campania RISC  – Renunţă Improvizaţiile Sunt Catastrofale, în cadrul căreia elevilor le-au fost prezentate regulile de prevenire a incendiilor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.