Social

Asiguraţii teleormăneni pot suna la CAS pentru a primi lămuriri privind cardurile de sănătate

CARD DE SANATATE - POSTA ROMANAÎn luna octombrie se vor distribui, de către CN Poşta Română, peste 236.000 de carduri naţionale de sănătate la nivelul judeţului Teleorman. În data de 07.10.2014, au fost predate spre distribuire în judeţul nostru un număr de 138.484 Carduri Naţionale de Asigurări de Sănătate. Distribuirea se va face de către Poşta Română, iar până la finele lunii va fi predată şi distribuită şi diferenţa de până la 236.000 carduri.

Distribuirea cardurilor se va face prin minim două prezentări la domiciliul asiguratului. În situaţia în care asiguratul nu va fi găsit la domiciliu, operatorul poştal va lăsa de fiecare dată un aviz poştal. Toate cardurile naţionale de asigurări de sănătate care nu au putut fi predate asiguraţilor de către CN Poşta Română, vor fi returnate Casei de Asigurări de Sănătate, de unde asiguraţii le pot ridica personal sau prin reprezentant legal.

Potrivit CAS Teleorman, doar asiguraţii cu vârsta peste 18 ani vor primi carduri de sănătate. Copiii sunt asiguraţi prin lege, aşadar vor beneficia ca şi până acum de serviciile medicale, fără să fie necesară prezentarea cardului personal sau al unuia dintre părinţi. În această categorie intră şi copiii instituţionalizaţi. De asemenea, serviciile medicale de urgenţă fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi persoanelor neasigurate. La accesarea acestui tip de servicii nu este necesar ca pacientul să facă dovada calităţii de asigurat, adică nu are nevoie de card.

Cardul naţional de sănătate atestă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi validarea serviciului medical. El este instrumentul care va permite utilizarea fondurilor din sistemul de asigurări sociale de sănătate într-un mod mult mai transparent şi mai eficient.

Pentru că acest sistem să funcţioneze fără sincope în momentul în care va deveni obligatoriu prin lege, este necesară o perioadă de testare, în care să fie identificate şi rezolvate eventualele probleme care pot apărea la utilizarea cardului de sănătate la nivel naţional. De asemenea, perioada de testare va fi în acelaşi timp şi o perioadă de acomodare a asiguraţilor şi a furnizorilor de servicii medicale cu această soluţie informatică.

Pentru lămuriri suplimentare, asiguraţii se pot adresa Casei de Asigurări de Sănătate Teleorman la numerele de telefon 0800.800.958, 0247.421.123. (C.P.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.