Social

Aproape 5500 de elevi teleormăneni au susţinut simularea Bacalaureatului la limba română

Monica DUMITRESCU

Elevii din clasele terminale de liceu au susţinut luni, 3 martie simularea probei scrise a examenului de bacalaureat, la limba şi literatura română. Pentru prima dată, la simularea examenului de Bacalaureat sunt chemaţi şi elevii din clasele a XI-a. În judeţul Teleorman s-au înscris, în total 6291 de elevi, 3292 din clasa a XI-a, 2681 din clasa a XII-a învăţământ de zi, la care s-au adăugat 318 elevi din învăţământul seral care finalizează studiile liceale anul acesta şi anul viitor.

La nivel judeţean, prezenţa la simulare a fost relativ bună, din clasa a XI-a fiind prezenţi 2963 de elevi iar din clasele terminale de liceu 2523 de elevi. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean, au fost însă câteva unităţi de învăţământ liceal unde prezenţa la simulare a fost foarte mică, printre acestea numărându-se Liceul Tehnologic nr. 1 Alexandria (Rulmentul) unde au fost absenţi 92 de elevi din clasa a XII-a şi alţi 141 din clasa a XI-a. Prezenţă redusă s-a înregistrat şi la Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” din Roşiorii de Vede şi chiar la Colegiul Naţional Anastasescu din aceeaşi localitate.

Simularea s-a desfăşurat după toate regulile examenului de bacalaureat, cu subiecte unice la nivel naţional, în săli de clasă supravegheate video, cu profesori supraveghetori de altă specialitate etc. Lucrările vor fi evaluate în trei centre stabilite la Alexandria, Roşiorii de Vede şi Turnu Măgurele, iar rezultatele vor fi afişate pe 14 martie.

 

În ceea ce priveşte subiectele, părerile au fost, ca de fiecare dată, împărţite. În funcţie de gradul de pregătire, au fost elevi care au considerat subiectele acceptabile, dar au fost şi elevi “luaţi prin surprindere” de dificultatea subiectelor.

Elevii de clasa a XII-a, profilul real, au primit la subiectul I  textul “Somnoroasa aventură”, scris de Teodor Mazilu, în baza căruia au avut de răspuns la 9 cerinţe. Astfel elevii au trebuit să numească câte un sinonim la cuvintele retras şi zădărnicie, au trebuit să explice rolul virgulei din propoziţia “Vai, ce bine-mi pare”, de construit un enunţ în care să folosească o locuţiune/ expresie care să conţină substantivul “suflet”. Au avut de precizat două motive literare din textul dat, de transcris două cuvinte din text care sunt mărci ale adresării directe, de prezentat rolul notaţiilor autorului din textul dat, respectiv de prezentat două trăsături ale genului epic. La ultimul punct de la primul subiect elevii au trebuit să comenteze o secvenţă din text.

La subiectul al II-lea elevii au avut de scris un text de tip argumentativ de 150 – 300 de cuvinte despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor, iar la subiectul al treilea redactat un eseu 600 – 900 cuvinte, în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu.

Elevii de clasa a XI-a, profilul real, la primul subiect au primit textul “Margărita”, de Vasile Alecsandri , în baza căruia au avut de răspuns la 9 cerinţe. Astfel au avut de numit câte un sinonim pentru cuvintele din text mister şi necontenit, au avut de explicat rolul virgulei dintr-o secvenţă din text, au trebuit să construiască un enunţ în care să folosească o locuţiune cu verbul “a duce”. Au trebuit să menţioneze tipul de perspectivă narativă din text şi de precizat două motive literare. Au avut de selectat două secvenţe din text care conturează dimensiunea spaţială, de precizat rolul verbelor la timpul perfect simplu, de ilustrat cu câte un exemplu din text, două trăsături ale genului epic şi de comentat în 60 – 100 de cuvinte o secvenţă din text. La subiectul al II-lea tinerii au trebuit să scrie un text argumentativ de 150 – 300 de cuvinte în care să redacteze un text de tip argumentativ despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor, iar la subiectul al III-lea elevii au avut de redactat un eseu 600 – 900 de cuvinte în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată.

 

În Teleorman, simularea examenului de bacalaureat continuă miercuri 5 martie, cu proba obligatorie a profilului, matematică pentru real, istorie pentru uman.

Potrivit metodologiei accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30, iar examenul începe la ora 9:00, când elevii primesc subiectele. Elevii au la dispoziţie trei ore pentru a rezolva subiectele şi nu pot părăsi sala de examinare mai devreme de o oră şi jumătate din momentul primirii subiectelor. Acesta este ultima probă în cadrul simulării examenului de bacalaureat pe care o susţin şi elevii din clasa a XI-a. A treia probă, cea la disciplina la alegere, programată pentru vineri 7 martie, va fi susţinută doar de elevii din clasele a XII-a.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.