Un panel/workshop pe tema “Alimentele – între alegere, înțelegere și realitate”, eveniment ce se înscrie în campania “Să înțelegem mai bine alimentele”, singura inițiativă națională ce îi aduce pe specialiștii din industria alimentară în fața consumatorilor, a avut loc marți, 28 ianuarie, într-un centru comercial de la ieșire din Alexandria spre București. Au fost prezenți la întâlnirea cu cetățenii și au luat cuvântul Valentina Veronica Mitran Piticu, vicepreședinte ANPC, Valer Hancaș – director de Comunicare și Corporate Affairs Kaufland Romania, Dorin Cojocaru, președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui – APRIL, dar și Magdalena Obădan, medic stomatolog.
“Să înțelegem mai bine alimentele”, campanie de educare și conștientizare a consumului echilibrat și inteligent de alimente, inițiată, în 2019, de RO.aliment cu susținerea ANPC, ANSVSA, APRIL, ARC, APAR, ASMP, ROMALIMENTA, ROMPAN, continuă și în 2020, primul eveniment din acest an fiind cel organizat în municipiul Alexandria. Campania are ca scop educarea consumatorului, apelând la ajutorul celor mai apreciați specialiști ai momentului, pentru ca publicul să redobândească încrederea în alimente.
Vera Mitran, vicepreședintele ANPC, le-a oferit celor prezenți informații despre modul în care trebuie citită o etichetă, locul de unde ar trebui să-și facă cumpărăturile sau ce ar trebui să știe atunci când sunt la raft, pentru face alegerea cea mai bună atunci când vine vorba de alimente.
„Sunt aici, la invitația dumneavoastră, și sunt în mai multe calități, ca să spun așa – ca vicepreședinte ANPC, numită prin decizia primului ministru Ludovic Orban, la sfârșitul anului trecut, căruia îi mulțumesc pentru încrederea acordată, de a pune în mâinile mele o autoritate atât de importantă, vorbim de siguranța cetățeanului, mai sunt în calitate de mamă aici, dar și de consumator, de cetățean al acestei țări. Autoritatea noastră vine în srpijinul cetățeanului și eu cel puțin militez ca pe viitor să ne aliniem și noi cât mai mult la ce înseamnă consumator european, la ce drepturi are un consumator european. Eu pentru asta militez, printr-o campanie de informare, de educare, să milităm ca și consumatorii români să aibă aceleași drepturi ca cei europeni”, a spus vicepreședintele ANPC, Vera Mitran, la Alexandria.
Pe de altă parte, Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affaires Kaufland Romania, a vorbit despre cât de important este ca oamenii să aprecieze cu adevărat alimentele, să se bucure de prospețime, calitate, varietate și gust.