Social

Absolvenții instituțiilor de învățământ au la dispoziție 60 de zile pentru a se înscrie la AJOFM

Absolvenții instituțiilor de învățământ din promoția 2021 beneficiază de serviciile Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Teleorman, prin înregistrarea în evidențele instituției. Conform Ordinului Ministrului Educației și Cercetării Științifice, absolvenții, care caută un loc de muncă, au termen pentru depunerea actelor timp de 60 de zile de la data de 4 iunie 2021.

Conform datelor oferite de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Teleorman, scopul beneficiilor pentru această categorie este de a-i integra pe piața forței de muncă.

AJOFM Teleorman oferă “servicii gratuite de informare și consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime)”. De asemenea, precizează ca fiind persoană eligibilă cea care “a obținut o diplomă sau un certificat de studii, în condițiile legii, în una dintre instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii”.

Conform precizărilor transmise de Mihaela Cîrjan-Marinescu, inspector superior în cadrul AJOFM Teleorman, “înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire, este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii indemnizației de șomaj în cazul în care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale în termenul menționat”.

De asemenea, “în cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculează din ziua următoare datei absolvirii studiilor stabilită prin reglementările normative în vigoare”. În ceea ce privește elevii, cărora nu li s-au încheiat situația școlară la toate materiile, “termenul de 60 de zile se calculează de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ”.

Actele necesare pentru înregistrare în evidențele celei mai apropiate instituții de domiciliu sunt: actul de identitate, diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii, Curriculum Vitae, declarație pe proprie răspundere – privind starea de sănătate (https://bit.ly/3w65lsY) și un acord de utilizare a datelor cu caracter personal (https://bit.ly/3tNoler).

Pentru cei eligibili și interesați, mai multe informații în legătură cu acordarea indemnizației de șomaj sunt afișate pe www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj și venituri de completare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.