Potrivit reprezentanţilor Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Teleorman, cei mai mulţi dintre absolvenţii din acest an, care s-au înscris în baza de date a instituţiei pentru a beneficia gratuit de serviciile de ocupare, sunt absolvenţi de liceu. Potrivit statisticii AJOFM Teleorman, după finalizarea unui ciclu de învăţământ în acest an s-au înregistrat în evidenţele instituţiei până la sfârşitul săptămânii trecute, în total, 1239 de absolvenţi. Cei mai mulţi, 1190 sunt absolvenţi de liceu, 24 sunt absolvenţi ai învăţământului universitar, 11 ai şcolilor profesionale sau de ucenici, 11 absolvenţi ai ciclului gimanzial şi 3 ai şcolilor postliceale.
Pentru a beneficia de serviliile AJOFM oferite gratuit absolvenţilor, dosarul de înscriere trebuie depus în maxim 60 de zile de la absolvire.
Printre serviciile gratuite oferite de AJOFM absolvenţilor se numără: informare şi consiliere profesională; medierea muncii; formare profesională; stimularea mobilităţii forţei de muncă; participarea la burse ale locurilor de muncă.
Absolvenţii, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, sunt înregistraţi la agenţiile locale sau punctele de lucru, din raza de domiciliu, nu urmează o formă de învăţământ, nu realizează venituri sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare, pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj. Aceasta se acordă timp de 6 luni şi este de 250 lei. Absolvenţii care vor fi în baza de date a AJOFM Teleorman până la sfârşitul lunii iulie 2015, pot intra în plata indemnizaţiei de şomaj începând cu 1 august.
Potrivit reprezentanţilor AJOFM, documentele necesare pentru înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc de muncă sunt următoarele: act de identitate; act de studiu sau adeverinţă, din care să rezulte data absolvirii; certificat de naştere; adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea “clinic sănătos”.