Economie

Abateri identificate de Camera de Conturi la Primăria Năsturelu: Salarii şi sporuri calculate după ureche

dosareAcţiunile de control/audit desfăşurate de Camera de Conturi Teleorman, concretizate la nivel local prin verificarea formării, administrării şi întrebuinţării resurselor financiare ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi administrării patrimoniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, au scos în evidenţă multiple nereguli în judeţul Teleorman.

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale a Comunei Năsturelu a fost desfăşurat în perioada 05.10.2015 – 06.11.2015 , în urma acestuia, Camera de Conturi Teleorman a constatat unele abateri şi a dispus, totodată, măsuri şi recomandări menite să remedieze neregulile identificate.

 

Salarii şi sporuri mai mari pentru primar şi angajaţii Primăriei

 

În ce priveşte calitatea gestiunii economico-financiare, raportul Camerei de Conturi Teleorman arată cum, personalul angajat în cadrul Primăriei comunei Năsturelu, a beneficiat de drepturi salariale în cuantum mai mare decât cel legal cuvenit urmare a stabilirii eronate a salariilor de încadrare şi acordării, fără bază legală de clase de salarizare angajaţilor entităţii auditate. În această categorie se află şi primarul comunei, care în loc de o indemnizaţie de 3.822 lei (întrucât Năsturelu este o comună de categoria a III-a) a beneficiat de o indemnizaţie de 4.534 lei. Totodată, salariaţilor primăriei implicaţi în mod direct în aplicarea legilor fondului funciar, membrii în comisiile constituite în baza art. 12 din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au beneficiat de un spor de dificultate de 50% care nu a fost calculat la salariul de încadrare ci a fost calculat la venitul brut lunar (stat de plată pe luna septembrie 2014). În acest caz, suma estimată a abaterii este de 345.000 de lei.

De asemenea, în perioada 01.11.2012 -31.10.2015 U.A.T.C. Năsturelu a achiziţionat bunuri, înscrise în mod generic pe facturi „produse de curăţenie”, facturi care nu cuprind menţiunile referitoare la denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, ci doar menţiunea generică „produse de curăţenie” iar la rubrica „Cantitatea” este trecută cifra 1. Pentru aceste produse, entitatea auditată nu a prezentat, note de recepţie din care să rezulte ce fel de produse au fost achiziţionate, în ce cantităţi şi la ce preţuri. Documentele pe baza cărora au fost efectuate înregistrările în evidenţa contabilă şi au fost efectuate plăţile nu au calitatea de documente justificative întrucât nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de prevederile legale aplicabile. În acest caz, suma estimată a abaterii este de 79.000 de lei.

Totodată, se mai arată în raportul Camerei de Conturi, în anul 2014, persoana desemnată cu exercitarea vizei de control financiar preventiv a beneficiat de un spor de 25% la salariul de bază în loc de 10% aşa cum prevede art.20 alin. 4 din Legea nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Neconcordanţe majore între evidenţa fiscală şi evidenţa contabilă

 

În ce priveşte exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare, din verificarea concordanţei dintre evidenţa fiscală şi evidenţa contabilă, la nivelul UATC Năsturelu, s-a constatat că în balanţa sintetică întocmită de entitate la 31.12.2014, soldul final al contului 464 „Creanţe ale bugetului local” este de 524.388 lei, în timp ce veniturile proprii rămase de încasat, conform Listei de rămăşiţe la 31.12.2014, sunt în sumă de 907.988 lei, nefiind înregistrată în evidenţa contabilă o diferenţă de 383.600 lei. În acest sens, suma aestimată a abaterii fiind de 384.000 de lei. (Violeta Mocanu)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.