Social

A fost publicată lista cu sumele alocate pentru programul Masă caldă / În Teleorman, din cele 8 unități-pilot, cei mai mulți bani i-a primit Școala Gimnazială nr. 3 Zimnicea

Deși, la jumătatea lunii septembrie, guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care numărul școlilor care vor implementa programul Masă caldă în școli a fost mărit de la 300 la 350, Ministerul Educației nu a publicat încă lista celor 50 de unități de învățământ în plus.

În schimb, a apărut în Monitorul Oficial lista cu sumele alocate fiecăreia dintre cele 300 de școli-pilot anunțate inițial.

La nivelul județului Teleorman, au fost incluse în program 8 unități de învățământ: Școala Gimazială nr. 1 Lunca, Școala Gimnazială Talpa, Școala Profesională Saelele, Școala Gimnazială “Învățător Marin Bunescu” Suhaia, Școala Gimnazială Putineiu, Școala Gimnazială nr. 3 Zimnicea, Școala Gimnazială nr. 1 Islaz și Școala Gimnazială Uda Clocociov. Numărul total de beneficiari este de 1821, cei mai mulți fiind elevi ai Școlii Gimnaziale nr. 3 Zimnicea – 494, iar cei mai puțini aparținând școlii din Uda Clocociov, respectiv 46 de elevi.  La fel stă situația și în ceea ce privește repartizarea sumelor pentru masă caldă. Așa cum e de așteptat, cea mai mare sumă – 1.252.290 lei, ajunge la școala din Zimnicea, în timp ce 116.610 lei au fost alocați pentru Uda Clocociov.

Criteriile pe care guvernul le-a avut în vedere în selectarea unităților de învățământ au fost mediul social defavorizat, comunități cu grad mare de vulnerabilitate – populație rromă, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate și supuși unor forme de abandon parental, copii supuși unor forme de abuz parental prin muncă, cutume și mentalități restrictive, în defavoarea minorului, copii în situaţii de abandon şcolar, copii cu cerințe educaționale speciale; mediu economic cu grad ridicat de pauperitate; dispunerea geografică izolată a unității de învățământ/greu accesibilă din cauza condițiilor de mediu (deltă, munte, câmpie, zonă depopulată);

mediul de rezidență; participare școlară și calitatea educației: rata de abandon școlar, calculată conform definiției Institutului Național de Statistică, procent elevi promovați din număr total de elevi/nivel de învățământ – cu excepția învățământului preșcolar și a clasei pregătitoare și clasei I din învățământul primar, procent cadre didactice calificate din număr total cadre didactice; nivelul de marginalizare socio-economică a localității, potrivit clasificării Băncii Mondiale în studiile “Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate și al Dezvoltării Umane Locale din România” și “Atlasul Zonelor Urbane Marginalizate din România”.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.