Economie

41,5% din salariul angajaților care au avut contractul de muncă suspendat în starea de urgență sau de alertă, decontat din bugetul pentru șomaj

Conform OUG 92/2020 pentru instituirea unor măsuri active de sprijin destinate angajaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea unor acte normative, angajatorii ai căror angajați au avut o durată a suspendării contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, de decontarea unei părți din salariu, suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj, reprezentând 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut în Legea nr. 6/2020.

Reprezentanții AJOFM Teleorman explică procedura de decontare: începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile (ex: până la 25 august 2020, se poate solicita decontarea a 41,5% din salariile aferente lunii iulie), angajatorii depun prin mijloace electronice pe platforma aici.gov.ro următoarele documente: cerere semnată și datată de reprezentantul legal; declarație pe propria răspundere; lista persoanelor care beneficiază de această sumă; dovada plății obligațiilor fiscale aferente perioadei de raportare (OP, extrase de cont, foi de vărsămănt, chitanțe), (sumele însumate din documentele de plată trebuie să corespundă cu cele din D112 – Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, a impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, respectiv creanțele fiscale); recipisa – formular emis de ANAF prin care este indicat starea declaratiei D112 pe baza CUI-ului si a numarului de inregistrare primit la incarcarea documentului; stat salarii – după caz; pontaj lunar – după caz; certificate rambursare/eșalonare emise de către ANAF – după caz; alte documente relevante.

Angajatorii îşi asumă răspunderea pentru corectitudinea şi pentru veridicitatea datelor înscrise în documentele care se depun la AJOFM Teleorman.

Alte condiții necesare pentru a beneficia de prevederile OUG92/2020: angajatorul nu a optat pentru continuarea şomajului tehnic în domeniile afectate de restricţii; angajatorul nu se află în una din situaţiile următoare: nu sunt instituţii şi autorităţi publice şi nu se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora din alte motive decât cele generate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2; să mențină raporturile de muncă până la 31.12.2020, cu salariații pentru care solicită decontarea.

Plata sumelor se face prin virament în conturile bancare ale angajatorilor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.