30 de femei cu vârsta de peste 45 de ani din judeţul Teleorman, selectate în baza chestionarului pe care l-au completat online (autoevaluare), au beneficat în cele două zile de derulare a proiectului “Îţi Oferim o Șansă pentru că Preţuim Viaţa!” de investigații gratuite la clinica Exmed din Alexandria, pentru prevenirea și depistarea afecțiunilor mamare. De asemenea, teleormănencele au putut sta de vorbă cu Victoria Asanache, primul navigator de pacienți din țară, care le-a explicat de ce este atât de important să prevină o eventuală afecțiune oncologică, dar și care sunt procedurile în cazul nefericit în care o persoană se confruntă cu o astfel de boală.
Totodată, în cele două zile de campanie, la clinica Exmed din Alexandria s-a aflat și doctorul Sebastian Grădinaru, medic primar chirurg oncolog specialist în chirurgia sânului, de la Spitalul Universitar din București, care le-a oferit femeilor consultații de specialitate gratuite.
Campania derulată de Clinicile Exmed în colaborare cu Asociația pentru prevenția și lupta împotriva cancerului Amazonia, reprezentată Victoria Asanache, și Avon, s-a derulat vineri, 25 octombrie, și luni, 28 octombrie, în municipiul Alexandria, iar selecția participantelor a fost făcută după o serie de criterii, cel mai important fiind cel al vârstei, a precizat Veronica Mieilă, director executiv Exmed.
„Din selecția chestionarului au rămas o sută de persoane care au îndeplinit criteriul de vârstă, să aibă peste 45 de ani, pentru că noi nu putem expune la radiații femei tinere, și apoi criteriul următor a fost cel al antecedentelor personale – dacă palpează ceva, dacă a avut în antecedente ceva… După aceea ne-am orientat și la antecedentele din familie, dacă mama, sora au avut probleme. În urma aplicării acestor criterii, am ales 30 de paciente, pe care le-am împărțit în două, o parte astăzi (n.r. vineri, 25 octombrie) și o parte luni ( n.r. 28 octombrie). Femeile care palpează ceva sunt consultate de medicul specialist Grădinaru de la Spitalul Universitar, supraspecializat în chirurgia sânului”, a precizat Veronica Mieilă.
Despre edițiile trecute, directorul executiv al Exmed a precizat că este al doilea an consecutiv în care campania este derulată în colaborare cu Avon, dar și că în urmă cu trei ani campania a funcționat pe bază de voucher.
“În urmă cu trei ani, programul a funcționat pe bază de voucher. Atunci noi am oferit o sută de vouchere, au participat numai 60 de persoane. Anul trecut campania s-a desfășurat tot în colaborare cu AVON, consulația a fost făcută prin caravana AVON, iar celor cărora li s-a recomandat au venit și au făcut investigațiile la noi, în jur de 40 de paciente“, a explicat Veronica Mieilă.