De mai bine de un an, în România, serviciile medicale, pentru persoanele asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, se acordă în baza cardului de sănătate, procedeul de tipărire al documentelor fiind continuu.
Cea mai mare parte a teleormănenilor asigurați au intrat în posesia documentelor, însă unii le-au pierdut. Altora le-au fost furate, unii le-au avut defecte, iar o parte și-au schimbat numele. Pentru toate aceste situații se eliberează duplicat al cardului de sănătate.
În Teleorman, la data de 13 iulie 2016, 3.729 de teleormăneni declaraseră cardurile pierdute sau furate, 399 de documente au fost defecte, 185 de teleormăneni au solicitat schimbarea cardului pentru că și-au schimbat numele, iar 72 de teleormăneni au refuzat cardul.
Pentru cea mai mare parte a teleormănenilor care au solicitat duplicat al cardului de sănătate, documentele au fost retipărite și deja sunt în posesia asiguraților. Cei care nu au intrat încă în posesia documentelor, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calităţii de asigurat se face cu adeverinţă de înlocuire a cardului naţional care poate fi eliberată titularului sau, după caz, reprezentantului legal ori împuternicitului acestuia, de casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidenţă, are o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării acesteia şi încetează înainte de acest termen în momentul activării cardului duplicat. (C.P.)