Social

19.489 de apeluri înregistrate de la lansarea numărul unic 119 pentru copii

La șase luni de la aprobarea Programului Național – DIN GRIJĂ PENTRU COPII, a fost lansată vineri, 18 februarie, platforma de resurse pentru părinți, specialiști și copii – www.dingrijapentrucopii.gov.ro, ce conține materiale de ajutor pentru a gestiona problemele psiho-emoționale ale copiilor și riscurile de siguranță online. Platfoma www.dingrijapentrucopii.gov.ro găzduiește interviuri cu specialiști, cu părinți și elevi, precum și informații privind problemele psiho-emoționale și modalități de gestionare ale acestora.

La 6 luni de la adoptarea programului guvernamental, 58,18% dintre livrabilele principale sunt realizate. Un obiectiv important este finalizarea și lansarea numărul unic 119 pentru copii, la data de 05 ianuarie 2022, care este complet operațional.

Reuniunea de evaluare a primelor șase luni de implementare a Programului Național al Guvernului de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – DIN GRIJĂ PENTRU COPII, a avut loc, vineri, la Palatul Victoria, cu participarea coordonatorului programului, consilierul de stat Mădălina Turza, consilierului prezidențial Ligia Deca, a reprezentanților instituțiilor și organizațiilor partenere.

“Programul Național – DIN GRIJĂ PENTRU COPII își urmează parcursul cu rigurozitate și consecvență. Consider că această decizie a Guvernului de a investi în măsuri substanțiale pentru copii, pentru siguranța lor, dar și pentru sprijin psiho-emoțional, în această etapă pandemică dificilă, reprezintă o dovadă că problematica copiilor este o prioritate pe agenda decizională”, a declarat Mădălina Turza, consilier de stat, Coordonator al Programului.

19.489 de apeluri au fost înregistrate la numărul unic 119 în perioada 5 ianuarie – 17 februarie 2022.

9.723 apeluri preluate s-au constituit în tot atâtea cazuri concrete de salvare a copiilor din situații de abuz, neglijare și exploatare.

Până în prezent, 5.006 cazuri au fost soluționate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenție în regim de urgență, iar 4.717 cazuri sunt în lucru la nivel național, adică se află în derulare anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere și intervenție.

Echipele mobile ale DGASPC au efectuat 281 de misiuni de urgență în teren, 1.706 fișe de caz sunt în acest moment închise, însemnând faptul că tot atâtea situații de risc la adresa copiilor au fost soluționate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenție în regim de urgență.

Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea, bullying și cerșetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocație etc.

Numărul unic pentru copii 119 – DIN GRIJĂ PENTRU COPII beneficiază de o infrastructură complexă tehnică și de resurse umane: la nivelul fiecărui județ, în Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului există un birou de operatori call-center, care funcționează în regim de permanență. Peste 100 de specialiști (psihologi, asistenți sociali) fac parte din echipele mobile de intervenție, iar apelurile telefonice beneficiază de localizare, identificare și înregistrare.

De asemenea, softul pus la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale permite monitorizarea în timp real a activității operatorilor și a modalităților de soluționare a cazurilor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.