Social

100 de școli din Teleorman au depus intenția de participare la Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar / 19 dintre acestea figurează cu risc RIDICAT

La finalul lunii decembrie a fost adoptată Hotărârea privind aprobarea Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), inițiată de Ministerul Educației. PNRAS este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă “România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro – componenta PNRR nerambursabilă.

Prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar vor fi acordate granturi în valoare de maximum 200.000 euro/școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ de stat, de nivel primar si gimnazial cu prioritate de intervenție ridicată, din lista celor 3.235 de școli eligibile identificate prin utilizarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE).

Săptămâna trecută, Ministerul Educației a publicat lista unităților de învățământ care au răspuns la invitația de particpare la PNRAS, înregistrări valide până la data de 27 ianuarie 2022. Din cele 3.857 de intenții de participare depuse, 332 au fost înregistrări duplicate, 6 fictive și 30 solicitări neeligibile (27 de unități de învățământ fără nivel gimnazial, un palat al copiilor și două unități de învățământ private), astfel că au rămas 3.489 de intenții de participare valide, la nivel național. Din județul Teleorman, pe listă se regăsesc 101 unități de învățământ, 13 dintre ele din mediul urban. Astfel, cu un risc scăzut de abandon școlar pentru 2020-2021 se regăsește Școala Gimnazială nr. 7 Alexandria, cu risc mediu – Școala Gimnazială “Alexandru Colfescu” Alexandria, în timp ce Școala Gimnazială “Dan Berindei” Roșiorii de Vede are un rsic ridicat de abandon școlar. Tot cu risc ridicat figurează Școala Gimnazială Bujoreni, Școala Gimnazială Buzescu, Școala Gimnazială Călmățuiu de Sus, Școala Gimnazială Crângu, Școala Gimnazială Dracea, Școala Gimnazială Drăcșenei, Școala Gimnazială Furculești, Școala Gimnazială Lița, Școala Gimnazială Nanov, Școala Gimnazială Năsturelu, Școala Gimnazială Putineiu, Școala Gimnazială Răsmirești, Școala Gimnazială “Anghel Manolache” Scrioaștea, Școala Gimnazială Sfințești, Școala Gimnazială Slobozia Mândra, Școala Gimnazială Tătărăștii de Sus, Școala Gimnazială nr. 2 Turnu Măgurele și Școala Gimnazială Vârtoape.  

Potrivit Ministerului Educației, până la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ vor beneficia de finanțare.

Tipurile de activități eligibile in PNRAS sunt foarte diversificate: activități pedagogice și de sprijin – cursuri remediale, activități de tip școală după școală, asigurarea consilierilor si mediatorilor școlari în comunitățile roma, orientare școlară, cursuri de educație parentală, metode de predare pentru elevii cu CES, sprijin pentru concursuri școlare și orice alte activități adaptate elevilor din grupuri vulnerabile (elevi romi, elevi cu nevoi educaționale speciale, alți elevi cu risc ridicat de abandon școlar); activități outdoor, recreative, cercuri școlare, activități de sprijin individualizat, subvenții, activități extracurriculare, vizite de documentare, excursii, tabere, festivaluri, activități nonformale, activități culturale comunitare, sportive, susținerea unor parteneriate între școli și alte entități, sprijin pentru participare la concursuri, activități de networking școlar etc.

achiziția de echipamente IT, software, echipamente sportive, birotică, amenajare spații de lectură, amenajarea curții școlii, abonamente internet, kituri științifice, abonamente la platforme educaționale, cheltuieli cu mentenanța.

Complementar cu granturile directe în suma totală de 500 milioane euro, PNRAS prevede suma de 43 milioane euro pentru formarea a 45.000 de angajați din învățământul preuniversitar. Formarea implică metode și tehnici de reducere a abandonului școlar, identificarea nevoilor și abilităților elevilor, abordări didactice centrate pe elev, competențe interculturale și evaluare formativă. Cele 7 module de formare disponibile sunt: utilizarea modulului MATE, programe remediale, comunități de practică, învățarea fără limite, observare la clasă, coaching pentru diriginți și leadership pentru directori.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.