Un nou succes înregistrat de elevii teleormăneni în domeniul informaticii

Monica DUMITRESCU

După ce, cu câteva luni în urmă, au obţinut medalia de aur la Concursul Internaţional Infomatrix, teleormănenii Cătălin-Daniel Anghel şi Alexandru-Bogdan Vulpescu, absolvenţi din acest an ai colegiilor naţionale “Alexandru Ioan Cuza”, respectiv “Alexandru Dimitrie Ghica” din Alexandria, au obţinut un nou succes cu proiectul Akatsuki, care reprezintă un tur virtual într-o grădină japoneză.
Proiectul a impresionat juriul celei de-a 24-a ediţii a Concursului National Infoeducaţie, şi a obţinut premiul I la categoria Multimedia.

Cei doi elevi din Alexandria sunt pasionaţi de informatică de la vârstă fragedă. Cu pasiune şi multă muncă au reuşit să ajungă să creeze o aplicaţie care ar putea fi folosită în curând de orice posesor de telefon mobil conectat la internet. Proiectul “Akatsuki”, construit de la zero, invită la o călătorie virtuală într-o grădină japoneză.

“Proiectul a fost realizat de elevi cu multă ore de muncă în faţa calculatorului. Numai pentru realizarea pliantelor de prezentare au lucrat 12 ore pe zi, timp de două zile”, a spus Dana Tătaru, profesoara de informatică care a coordonat echipa celor doi elevi.
Cei doi elevi susţin că ideea proiectului le-a venit din dorinţa de a vizita Japonia, obiectiv neatins de ei din cauza posibilităţilor financiare reduse.

“Noi suntem foarte impresionaţi de înflorirea cireşilor din Japonia şi nu am avut niciodată posibilitatea să mergem acolo să vedem. Ne-am gândit să aducem Japonia la noi, în faţa calculatorului” a mărturisit Cătălin Anghel, unul dintre cei doi câştigători.

Elevii au lucrat la proiectul Akatsuki aproape zi şi noapte, timp de patru luni.
“Am lucrat aproximativ trei-patru luni. Au fost multe, multe ore de muncă pe zi. Am lucrat şi la şcoală, şi acasă. Ne întâlneam la colegul meu acasă şi stăteam acolo, dormeam noaptea, eram obosiţi şi totuşi continuam. Doamna profesoară ne spunea să perseverăm. După multă muncă, am reuşit să-l finalizăm”, a mai spus Cătălin Anghel.

Coechipierul acestuia, Alexandru Bogdan Vulpescu, priveşte proiectul lor ca pe o încercare de a ajunge cât mai sus în domeniul informaticii, domeniu de care amândoi elevii sunt pasionaţi de mici copii.
“Acest proiect reprezintă pentru mine o trezire la realitate şi o încercare de a ajunge mai sus pentru că am văzut că se poate. Proiectul a însemnat o şansă pentru a face un lucru măreţ. A însemnat muncă şi dedicaţie şi multe ore nedormite. Practic, proiectul nostru este un tur virtual printr-o grădină japoneză. Totul a fost construit de la zero, iar proiectul se poate folosi cu ajutorul Google Cardboard şi poae fi văzut pe orice telefon mobil”, a spus Alexandru Bogdan Vulpescu.

 

Leave a Comment

*

code