Social

Sute de absenţi şi un eliminat la prima probă a simulării examenelor naţionale în Teleorman

Monica DUMITRESCU

Câteva sute de elevi teleormăneni din clasele terminale de gimnaziu şi liceu au ales să nu se prezinte la prima probă (limba şi literatura română) în cadrul simulării examenelor naţionale din acest an, desfăşurată luni, 13 martie. Potrivit inspectorului şcolar general, prof. Valeria Gherghe, la clasa a VIII-a, din cei 2772 de elevi înscrişi s-au prezentat 2453, înregistrându-se 319 absenţi. Procentul cel mai mare de absenţi s-a înregistrat însă la clasa a XII-a, unde din cei 2260 de elevi înscrişi s-au prezentat 1964 de elevi, numărul absenţilor înregistrat fiind de 296. La clasa a XI-a sunt înscrişi 2409 elevi, din care au participat la simulare 2131 elevi, numărul absenţilor fiind de 278.

În general, simularea probei la limba şi literatura română atât pentru Evaluarea Naţională, cât şi pentru Bacalaureat s-a desfăşurat în unităţile de învăţământ teleormănene în condiţii bune, fără incidente, cu o singură excepţie. Un elev din clasa a XII-a de la Liceul Tehnologic “Anghel Saligny” din Roşiorii de Vede a fost eliminat pentru copiat.

În Teleorman, simularea examenelor naţionale continuă joi, 16 martie, cu proba la matematică pentru Evaluarea Naţională, ultima pe care o vor susţine elevii din clasa a VIII-a, şi proba obligatorie a profilului pentru Bacalaureat, respectiv matematică pentru real şi istorie pentru uman, pe care o vor susţine atât elevii din clasa a XI-a, cât şi cei din clasa a XII-a.

Ultima probă în cadrul acestei simulări este proba la alegere a profilului şi specializării, pe care o vor susţine doar elevii din clasa a XII-a vineri, 17 martie.

Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 31 martie.

Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratul şcolar judeţean va lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.

În ce priveşte subiectele pe care le-au avut elevii de rezolvat, ca de fiecare dată părerile sunt împărţite. Cei mai mulţi dintre elevii din clasa a VIII-a susţin că la limba şi literatura română subiectele au fost mai uşoare decât se aşteptau. La fel şi elevii din clasa a XI-a, profil real. În schimb, la clasa a XI-a, specializarea filologie, elevii care au susţinut simularea la limba şi literatura română spun că subiectele au fost mai dificile, dar şi surprinzătoare. Pe de o parte, a fost schimbarea structurii subiectelor, în contextul în care de anul viitor aceste schimbări vor fi aplicate la Bacalaureat, pe de altă parte, subiectul al treilea a fost acelaşi ca şi la simularea de anul trecut, respectiv comedia, unii dintre elevi excluzând această variantă pe timpul pregătirii pentru simulare.

Subiectele au fost elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe http://subiecte.edu.ro, şi, potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei au fost proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi făcută, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.

Obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susţine la finalul anului şcolar, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.