Sport

Știați că un teleormănean a participat la Raliul Paris – Dakar?

Unul dintre subiectele sportive principale ale începutului de an este, fără îndoială, Raliul Paris – Dakar. Competiția de anduranță se desfășoară, de câțiva ani, exclusiv prin deșerturile sud-americane, în Argentina, Bolivia și Paraguay în 2017, numele de Paris – Dakar rămânând emblematic în context istoric, dar fără bază practică actualmente.

Un fapt interesant este că la ediția 2009, la clasa moto, în caravană s-a aflat și un rider teleormănean. Este vorba de roșioreanul Dan Costescu, care a alergat pentru echipa britanică Desert Rose Racing. Povestea lui Dan Costescu, pe care v-o propunem mai jos, o catalogăm ca inedită, fascinantă și foarte interesantă.

Dan Costescu a preluat pasiunea pentru motociclete de la tatăl său, regretatul profesor de matematică Matei Costescu. În anul 2008, Costescu junior a trecut examenul pentru permisul de conducere, categoria A, iar apoi a efectuat un stagiu alături de profesioniștii raliurilor pe două roți. A mers la o școală galeză de pilotaj, unde a obținut o altă certificare calitativă, după care a fost cooptat în echipa Desert Rose Racing. A efectuat antrenamente de duritate și intensitate, în Maroc și deșertul Sahara, tehnica în regim de mare viteză și navigația pe teren accidentat fiind principalele atuuri ale motociclistului nostru. Pregătirea specifică s-a completat în țară cu pregătire fizică și supraveghere medicală specifică, iar în 2009 câștigă medalia de aur la Campionatul Național de Rally Raid al României.  Tot atunci a participat la raliul Paris-Dakar “Heroes Legend” organizat de cunoscutul pilot Stephane Peterhansel, pe ruta clasică Paris – Alles de Pommes (Franta) – Almeria (Spania) – Nador – Agadir – Erachidia – Guelmim (Maroc) – El Layounne – Dakla (Western Sahara) – Nouadhibou, Nouakchott (Mauritania) – St Louis – Dakar (Senegal). Motorul motocicletei pe care a folosit-o în această cursă i-a făcut probleme chiar înainte de startul ultimei etape. După intervenția mecanicilor, problemele au reapărut cu 6 kilometri înainte de linia de sosire. Cum contactul nu a mai fost funcțional, motocicleta a trebuit împinsă până la finiș, prin nisip afânat, în care piciorul se înfunda până la gleznă, dar și pe o temperatură de peste 45 de grade Celsius. După 4 ore de chin, dan Costescu și-a îndeplinit obiectivul și a evitat abandonul pe ultimii kilometri de traseu, fiind răsplătit cu simpatia tuturor celor aflați în bivuac.

După aceea, Dan Costescu a mai participat la alte raliuri importante, printre care și celebra cursă de 24 de ore din Marea Britanie. A și organizat propriul raliu-maraton, în lungime de 3000 de kilometri, pe teritoriul României, ruta aleasă fiind in București – Ciolpani – Berceni – Craiova – Calafat – Rânca – Sibiu – Bistriț – Năsăud – Satu Mare – Timișoara.

Dan Costescu a fost Ministru al Transporturilor în cabinetul ”Dacian Cioloș”, până la data de 7 iulie 2016, iar acum îndeplinește funcția de Director General în cadrul CFR. Îi place și baschetul, sport pe care l-a practicat încă din timpul liceului. Este simpatizant al echipei de fotbal Rapid București, înainte de desființarea grupării de lângă Podul Grant fiind văzut la toate meciurile de acasă ale alb-vișiniilor.

Revenind la actuala ediție a Raliului Paris – Dakar, aceasta se desfășoară pe 4 clase de autovehicule: auto, moto, quad și camioane. România are doi reprezentanți la start, Emanuel Gyenes și Marcel Butuza, ambii legitimați la echipa KTM. (Cristi Frisk)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.