Social

Starea învăţământului teleormănean, prezentată în consfătuirea anuală a directorilor unităţilor şcolare

Starea învăţământului teleormănean pe anul şcolar 2016-2017 a fost dezbătută joi, 19 octombrie, în cadrul unei întâlniri a directorilor unităţilor şcolare din judeţ, în prezenţa subprefectului judeţului, Nelu Ionel Oprea şi vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, Florin Piper-Savu. Întalnirea conducerii Inspectoratului Şcolar Teleorman cu directorii unităţilor de învăţământ din judeţ a avut loc în amfiteatrul Colegiului Naţional “Alexandru Ioan Cuza” din Alexandria, iar pe lângă rezultatele anului şcolar trecut a fost discutat şi planul managerial anul şcolar 2017-2018. De asemenea, în cadrul întâlnirii au fost prezentate şi raportul de activitate al Casei Corpului Didactic, precum şi raportul de activitate pentrul anul 2016-2017 al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Teleorman.

„Într-o lume a noului şi a schimbărilor Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman îşi propune să promoveze valorile şi practicile societăţii democratice, iar misiunea noastră este orientarea şcolară şi profesională a tinerei generaţii. În demersul nostru managerial, viziunea şi misiunea inspectoratului şcolar sunt fundamentate astfel încât întregul sistem de educaţie şi formare profesională să asimileze principiile şi obiectivele dezvoltării durabile ca element integrator al ansamblului de cunoştinţe, aptitudini şi deprinderi necesare existenţei şi performanţei personale şi socio-culturale în lumea modernă”, a spus inspectorul şcolar general, prof. Valeria Gherghe în deschiderea întâlnirii.

La rândul său, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, Florin Piper Savu le-a spus dascălilor prezenţi la întâlnire că instituţia pe care o reprezintă le va oferi sprijinul necondiţionat în desfăşurarea procesului educaţional.

„Reprezint astăzi, aici, Consiliul Judeţean Teleorman şi vreau să vă mulţumesc pentru rezultatele bune şi foarte bune pe care le aveţi cu copiii la olimpiadele şcolare judeţene şi naţionale, pentru faptul că anul acesta procentul de promovabilitate la Bacalaureat este în creştere, pentru serviciul pe care îl faceţi în fiecare zi alocând mai mult timp şcolii de cele mai multe ori şi pentru asta vă felicit şi vă mulţumesc! Ştiu că nu este uşor, ştiu că an de an vin generaţii de copii, cu care se lucrează din ce în ce mai greu, mai ales în ceea ce priveşte atenţia, dar am convingerea că prin profesionalismul şi vocaţia dumneavoastră, dragostea pentru şcoală şi pentru meserie, cu toate aceste calităţi veţi face faţă şi, la sfârşit, veţi scoate din aceşti tineri, pe de o parte, performeri şcolari, dar, pe de altă parte, buni cetăţeni ai acestui judeţ şi ai acestei ţări, de ce nu? Cum, în educaţie, nu se poate face performanţă doar cu doi factori, şcoală şi copil, este necesar ca alături să vină şi părinţii şi, mai ales, unităţile administrativ-teritoriale. De aceea, vă asigur că în Consiliul Judeţean, veţi găsi permanent un sprijin de colaborare, de comunicare şi de susţinere pentru dezvoltarea învăţământului teleormănean”, le-a spus vicepreşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, Florin Piper Savu, directorilor instituţiilor de învăţământ din judeţ prezenţi la întâlnire.

 

Aproape 250 de elevi au fost exmatriculaţi în anul şcolar 2016-2017/ Alţi aproape 1.900 au rămas repetenţi

 

Potrivit raportului privind starea învăţământului teleormănean, prezentat de inspectorul şcolar general, prof. Valeria Gherghe, la începutul anului şcolar 2016-2017 au fost înscrişi 47.379 de elevi, în timp ce la finalul anului şcolar au rămas 46.247 de elevi la toate nivelurile de învăţământ ( preşcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, stagii de pregătire, postliceal, a doua şansă), iar dintre aceştia 36.732 de elevi au promovat anul.

De asemenea, în anul şcolar trecut, 248 de elevi au fost exmatriculaţi, majoritatea pentru numărul mare de absenţe acumulate. Pe de altă parte, alţi aproape 1.900 de elevi au rămas repetenţi la sfârşitul anului şcolar, cei mai mulţi din ciclul gimnazial, peste 800, în timp ce 211 elevi au abandonat cursurile unităţilor de învăţământ.

 

La evaluarea naţională şi bacalaureat, matematica le-a dat bătăi de cap elevilor

 

Matematica a fost punctul slab al elevilor la examenele naţionale din anul şcolar trecut, iar inspectorul şcolar general a găsit şi explicaţia: dacă la limba şi literatura română, istorie sau geografie se poate învăţa şi pe „ultima sută de metri”, la matematică este nevoie de un efort permanent şi suţinut din partea elevilor.

În ceea ce priveşte primul examen naţional susţinut de elevii teleormăneni în anul şcolar trecut, la nivel judeţean, procentul de promovabilitate la Evaluarea Naţională a fost anul acesta de doar 63,47%, cu peste 13 procente sub media naţională, rezultate mai slabe înregistrându-se doar în judeţul Giurgiu.

La examenul de Bacalaureat, în prima sesiune, procentul de promovabilitate în Teleorman a fost de 56%, în timp ce, în cea de-a doua sesiune 191 de absolvenţi de liceu din Teleorman au promovat examenul, reprezentând 29,57% din numărul candidaţilor care s-au prezentat la toate probele pentru care s-au înscris. (Violeta Mocanu)

One Comment

  1. Rezultatele nu sunt concludente.Profesorii,paradoxal,tratează elevii strict in funcție de situația materială iar rezultatele la bacalaureat sunt fraudate de inspectori precum Nitu Narciza

Dă-i un răspuns lui Florin Cancel

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.