Economie

Războiul adreselor fără rost – Birocratism şi ineficienţă la Casa de cultură Turnu Măgurele

casa de cultura2Ioan DUMITRESCU

În majoritatea anilor post-decembrişti s-a încercat în repetate rânduri realizarea unui parteneriat între Casa de Cultură a Sindicatelor şi Primăria municipiului Turnu Măgurele, dar respectivul contract de asociere nu a fost niciodată semnat de Eugen Luha, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Caselor de Cultură a Sindicatelor din România (ANCCSR). Războiul dintre cei care se doresc patronii respectivelor aşezăminte, sau măcar administratori, şi administraţiile publice locale pare a fi fără sfârşit, transformându-se într-un război birocratic al adreselor care se doresc a fi justificative demersurilor ambelor părţi, care să motiveze parte a intereselor pe care unii o alocă, şi dezinteresul altora, în urma luptelor dintre adrese neîntâmplându-se nimic, decât acumularea unui maldăr de hârtii ce par a fi justificative, dar total liosite de eficienţă.

În data de 12.11.2007, directorul interimar al Casei de Cultură a Sindicatelor din municipiul Turnu Măgurele, Virgil Ivan, trimitea un raport de activitate către ANCCSR, prin care îşi clama activităţile multiple întreprinse în slujba respectivului aşezământ, printre acestea amintind faptul că s-a deplasat la Casa de Cultură din Turnu Măgurele pentru evaluarea situaţiei, a efectuat un proiect de executare a reparaţiilor acoperişului clădirii respective, a demarat demersuri pentru rebranşarea la alimentarea cu curent electric a clădirii, a întreprins diligenţe pentru realizarea unei ştampile a Casei de Cultură, ba chiar mai mult decât atât, a procedat şi la măsurarea geamurilor sparte care trebuiau schimbate, menţionând în finalul raportului de activitate că: “Nu am primit nici o remuneraţie pentru activitatea depusă”.

În data de 05.02.2009, a fost trimisă o adresă către ANCCSR, personal către Eugen Luha, preşedintele Asociaţiei, prin care se solicita un ajutor material pentru repararea acoperişului şi structurii de rezistenţă a clădirii Casei de Cultură, a parchetului, atenţionându-se că nu sunt îndeplinite normele PSI, existând pericol de incendii, neexistând autorizaţie de funcţionare, directorul Ivan cerând ajutorul pentru branşarea la gaze, pentru înlocuirea sistemului termic, solicitând chiar şi instalaţii de aer condiţionat, şi multe altele. Pe data de 04.11.2009, a fost întocmit un “Proces-verbal de conciliere” între casa de Cultură şi Primăria Turnu Măgurele.

Pe data de 23.02.2010, directorul interimar Virgil Ivan a trimis o adresă către ANCCSR în care solicita “finanţarea obiectivului în vederea reintroducerii Casei de Cultură în circuitul cultural naţional”. În 28.04.2010, director ing. diplomat Virgil Ivan mai trimite un raport de activitate în care anunţă că s-a înfiinţat un comitet teritorial între ANCCSR şi CIADO, “pe speţe proprii”. Pe 08.06.2010 mai trimite o scrisoare de intenţii către ANCCSR, iar pe data de 17.06.2010 face tot către ANCCSR o cerere de rambursare a aportului pecuniar propriu, adăugând în Anexa 1, în cele 54 de poziţii, chitanţe de la facturi contravaloare ştampilă, la nenumărate delegaţii şi protocol, într-un total de 8.201,92 lei. În acelaşi an, directorul Ivan, anunţă pe 14.12.2010 ANCCSR că totalul creanţelor aferente fondului de salarii este de 34.138 lei.

Anul următor, în disperare de cauză, Virgil Ivan trimite o adresă pe data de 17.02.2011, către Ambasada Republicii Populare Chineze, solicitând o posibilă asociere. Fără un răspuns favorabil, Virgil Ivan se adresează pe data de 06.04.2011 Guvernului României, premierului de la vremea respectivă Emil Boc, prezentându-i situaţia financiară catastrofală, solicitând un ajutor de 420.000 lei pentru reparaţii, întreţinere şi funcţionare a Casei de Cultură Turnu Măgurele. Pe data de 06.05.2011, primeşte un răspuns din partea Ministerului Administraţiei şi Internelor: “Solicitarea a fost înaintată Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional”. Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) răspunde: “Solicitarea de scutirea la plată a obligaţiilor fiscale datorate şi neachitate nu poate fi soluţionată favorabil întrucât nu există cadrul legislativ”. Tot în 2012 primarul de la vremea respectivă, Nicolae Mohanu trimite o adresă în care spune: “Au existat relaţii de colaborare pe teme cultural-educative”, şi altă adresă în care precizează: “Asocierea (nr: dintre Primărie şi Casa de Cultură) nu a fost finalizatădin cauza condiţiilor impuse de ANCCSR”.

Cert este că în momentul actual Casa de Cultură din Turnu Măgurele stă să se dărâme, ANCCSR funcţionează încă, sindicatele gâfâie de neputinţă, dar nu se dau de o parte, Eugen Luha este încă preşedintele Asociaţiei Caselor de Cultură, Virgil Ivan se zbate să-şi recupereze pretenţiile băneşti din urma epistolelor pe care le-a emis pe perioada directoratului, iar în municipiul Turnu Măgurele nu se produce nici un act de cultură.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.