Social

Problemele persoanelor vârstnice, discutate la ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic

Vârstnicii teleormăneni au solicitat scutirea de impozite și onorarii solicitate de unii notari

În data de 29 iunie 2016, începând cu ora 11.00, la Sala Mică de ședinţe a Palatului Administrativ a avut loc ședința Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice organizat la nivelul județului Teleorman, prezidată de prefectul de Teleorman, Carmen Daniela Dan.

La ședință au participat și deputatul Valentin Boboc, subprefectul județului, Alexandru Răzvan Ceciu și membrii Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice. În cadrul ședinței s-a discutat despre îngrijirea la domiciliu a persoanelor vârstnice în Județul Teleorman, respectiv despre localitățile în care sunt organizate servicii sociale din cadrul Agenției de Plăți și Prestații Sociale Teleorman, numărul de beneficiari, serviciile de care aceștia beneficiază, cine are dreptul și în ce condiții, fiind, totodată, făcute și propuneri de măsuri pentru viitor privind susținerea financiară, implicarea primăriilor pentru asigurarea în bune condiții a serviciilor sociale, angajarea de personal de îngrijire cu contract de muncă de către consiliile locale.

Cum la această întâlnire a fost invitat și un parlamentar de Teleorman, acestuia i s-a solicitat propunerea unei inițiative legislative în Parlament privind scutirea de impozite și onorarii pretinse de notarii publici la întocmirea actelor de succesiune necesare moștenitorilor, urmare a decesului titularului locuințelor și terenurilor agricole. Mai exact, deputatului Valentin Boboc i s-a solicitat să propună în Parlament anularea Normelor aprobate prin Ordinul Ministrului Justiției nr.46/C/2011, anexa nr.5, lit.b, pct.6, care stabilește taxele pretinse de notari la întocmirea actelor de proprietate, moștenire, succesiune, vânzare-cumpărare, testament.

În Teleorman, funcționează o singură unitate de îngrijire la domiciliu

 

Cel care a vorbit despre îngrijirea la domiciliu a persoanelor vârstnice și a prezentat un material despre acest domeniu a fost directorul Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială Teleorman, Mihăiță Valentin Ghimiș.

Valentin Ghimiș a precizat că îngrijitorul la domiciliu pentru persoana vârstnică este o persoană calificată în această ocupație, având ca atribuții acordarea de ajutor persoanei vârstnice dependente pentru realizarea activităților de bază și instrumentale ale vieții zilnice.

În județul Teleorman, potrivit directorului AJPIS Teleorman, funcționează o singură unitate de îngrijire la domiciliu, în municipiul Alexandria, unde se oferă servicii sociale unui număr de 19 de persoane vârstnice.

 

Activitatea de îngrijire la domiciliu din cadrul Primăriei Alexandria este în subordinea Direcției de Asistență Socială Alexandria și este desfășurată de un număr de 9 persoane, organizată cu 7 îngrijitori, un referent care se ocupă cu întocmirea și reevaluarea dosarelor beneficiarilor și un coordonator.

Aceștia merg zilnic acasă la cele 19 persoane vârstnice și ajută, în principal, la îngrijirea personală, îngrijirea locuinței și gospodăriei, la prepararea hranei, la administrarea medicamentelor prescrise de medicii de familie sau specialiști, îi însoțesc la plimbări scurte de recreere prin oraș și îi ajută la plata facturilor curente pentru unele utilități.

De asemenea, Primăria Turnu Măgurele a fost acreditată pentru activitatea de îngrijire la domiciliu, dar la acest moment nu mai oferă acest tip de serviciu social, în aceeași situație fiind și Primăria comunei Talpa.

La nivelul judeţului Teleorman nicio autoritate locală nu a mai solicitat acreditarea pentru oferirea unor servicii sociale de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice.

“Agenția Județenă pentru Plăți și Inspecție Socială Teleorman, prin Planul anual de Control și Consiliere aprobat de Ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, desfășoară permanent campanii de consiliere și informare referitoare la legislația din domeniul asistenței sociale, astfel că, orice initiațivă privind desfășurarea unei activități de îngrijire la domiciliu sau a altui serviciu social, a găsit suport pentru informare și îndrumare”, a menționat directorul Valentin Ghimiș. (C.P.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.