Politic

Politicienii teleormăneni, tot mai activi pe reţelele de socializare

facebookCarmen Dumitrescu

Iniţial, mediul politic teleormănean n-a dat prea mare atenţie posibilităţii de a-şi promova imaginea pe diferitele reţele de socializare. Mulţi au considerat că a avea un cont pe una dintre cele mai cunoscute platforme de comunicare făcea parte din apanajul adolescenţei, generaţia tânără fiind, de regulă, mai interesată de oportunităţile de a socializa online. Cu toate acestea, a venit şi momentul în care mulţi politicieni de-ai judeţului au înţeles, mai ales în campaniile electorale, că a avea un cont pe o reţea de socializare e adesea un lucru extrem de util, mai ales că o mare parte a utilizatorilor de Internet nu fac parte din categoria celor care pot fi convinşi cu găleţi şi tricouri, schimbul de idei fiind principala utilitate a acestor platforme de comunicare. Interesant este, însă faptul că şi acum, după ce campaniile electorale au trecut şi interesul de a mobiliza electorat este extrem de redus, marea majoritate a politicienilor teleormăneni şi-au păstrat conturile pe reţelele de socializare şi, mai mult decât atât, mulţi dintre ei chiar le folosesc cu un interes impresionant. Unii dintre ei pot fi găsiţi online la ore târzii pe reţelele de socializare, explicând celor care îi întreabă diverse aspecte de interes public sau administrativ sau postând diverse opinii, exprimarea fiind şi ea o componentă esenţială a activităţii politicienilor pe Facebook sau Twitter.

Primarul alexăndrean Victor Drăguşin a înţeles, printre primii dintre politicienii judeţului, cât de importantă este comunicarea online cu cetăţenii. De aceea, el a început cu un blog, în cadrul căruia inserase o secţiune de comunicare cu acei alexăndreni care nu doreau să se deplaseze în audienţă la Primărie pentru a-şi lămuri anumite probleme. Potrivit lui Victor Drăguşin, blogul a avut o audienţă  foarte bună atunci când a apărut şi oamenii au învăţat repede să poarte dialoguri online, astfel că platforma de comunicare s-a dovedit a fi extrem de eficientă. Mai târziu, a venit şi timpul ca primarul alexăndrean să-şi facă un cont pe Facebook, fiind din ce în ce mai evident că reţeaua de socializare mobiliza tot mai mulţi oameni. În acest moment, primarul alexăndrean are una dintre cele mai apreciate şi mai accesate pagini de Facebook dintre paginile politicienilor din judeţ, iar la acest rezultat are o mare contribuţie faptul că primarul realmente comunică. Sunt puţine întrebările fără răspuns de pe pagina de Facebook a primarului alexăndrean şi sunt puţine zilele în care Victor Drăguşin să nu comunice cu alexăndrenii pe marginea lucrurilor de care aceştia sunt interesaţi direct.

Un alt politician care dă importanţă comunicării online este şi deputatul USL, Valentin Boboc. Acesta are grijă să-şi ţină publicul informat cu privire la activitatea sa şi adeseori poate fi găsit online, în încercarea de a explica sau de a convinge oamenii în privinţa unor aspecte pe care el le cunoaşte. La fel ca şi Victor Drăguşin, Valentin Boboc are o pagină de Facebook foarte apreciată şi peste 2.000 de prieteni care îi urmăresc, zi de zi, activitatea online. De aceea, el are grijă să posteze fotografii din locuri în care este prezent, dar şi să discute cu cei interesaţi situaţii concrete din raza colegiului pe care îl reprezintă în Parlament.

Şi deputatul Adrian Simionescu este un parlamentar activ în mediul online. Deşi nu comunică foarte multe lucruri legate de activitatea sa parlamentară, pagina având, în mare, aspectul unei pagini personale, faptul că deputatul exersează comunicarea online demonstrează că politicienii din judeţ au înţeles cât de importantă e promovarea imaginii în mediul online într-o manieră susţinută şi, pe alocuri, chiar profesionistă. Deputatul are şi el o pagină apreciată de publicul larg, având şi el un număr impresionant de prieteni care pot afla noutăţi sau veşti despre cel care îi reprezintă în forul decizional al ţării.

Europarlamentarul Viorica Dăncilă este una dintre personalităţile judeţului care a înţeles importanţa comunicării online de mai mulţi ani. Astfel, pagina ei de Facebook este actualizată în permanenţă, cei interesaţi având posibilitatea să vadă acolo toate detaliile privitoare la activitatea europarlamentarului, dar şi apariţiile sale în presa internă şi internaţională. Fiind realizată în mod profesionist, pagina are parte de un  număr de câteva mii de aprecieri, de mii de prieteni, dar şi de nenumărate comentarii, reuşind să trezească interesul a mii de persoane. Pe pagina de Facebook a politicianului apar numeroase fotografii din locuri vizitate, dar şi din timpul campaniilor electorale din Teleorman, politicianul ţinându-şi în permanenţă susţinătorii la curent cu activitatea şi realizările sale publice.

Pagini de Facebook, ce e drept, mai rar actualizate, au şi senatorul Timotei Stuparu, preşedintele CJT, Adrian Gâdea, deputatul independent, Alin Bucur sau liderul judeţean al PP-DD, Liviu Neagu.

Mai mult, şi organizaţiile de partid încearcă să se promoveze pe reţelele de socializare, acestea fiind şi un mijloc foarte bun de a ţine legătura cu membrii, dar şi de a le urmări activităţile şi chiar abaterile de la conduita solicitată de partid. În special, organizaţiile de tineret au pagini de Facebook realizate în mod inteligent, demonstrând astfel că tinerii înţeleg contribuţia pe care comunicarea online o poate avea la succesul electoral al partidului. TSD Teleorman, PNL Alexandria, OT PDL Alexandria, Mişcarea Populară Teleorman sunt numai câteva exemple de pagini de Internet pe care se practică schimbul de idei, dar şi promovarea unor idei politice, unele pagini fiind mai bine realizate, altele fiind moderate în mod vădit de amatori. Oricum, dincolo de toate acestea, trebuie reţinut faptul că mediul politic teleormănean a devenit conştient de importanţa comunicării online şi că, în mod cert, aceasta conştientizare îşi va pune din ce în ce mai mult amprenta pe reţelele de socializare în anii electorali care vin.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.