Social

Metodologia de înscriere în învăţământul primar pentru anul şcolar 2016-2017, în dezbatere publică

Monica DUMITRESCU

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat săptămâna trecută, în dezbatere publică, proiectul de Metodologie privind înscrierea copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018 şi Calendarul aferent procedurilor de înscriere. Comparativ cu anul trecut nu au apărut schimbări majore.

Potrivit proiectului, părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2017 inclusiv, au obligaţia de a înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare. Părinţii ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2017 inclusiv pot să-şi înscrie copiii în învăţământul primar în clasa pregătitoare, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare. În cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare, copiii vor fi înscrişi în grupa mare din învăţământul preşcolar. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat, se arată îm proiect. Totodată, în cazul în care există solicitări de înscriere în clasa pregătitoare a copiilor care împlinesc 6 ani după data de 31 decembrie 2017, inspectoratele şcolare/unităţile de învăţământ vor consilia părinţii privind nevoia de a lua decizii în interesul educaţional al copilului şi îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluţionată decât în urma evaluării dezvoltării psihosomatice care să ateste pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei pregatitoare.

Conform calendarului propus pentru anul acesta, pe 22 februarie se vor afişa circumscripţiile şcolare şi planul de şcolarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate fiecărei unităţi de învăţământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, şi pe site-ul inspectoratului şcolar. Tot în această zi, va fi afişat programul de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor, solicitată de părinţi. Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor se va realiza până pe 14 martie.

Între 23 februarie -2 martie se va organiza în fiecare unitate de învăţământ “Ziua porţilor deschise”, în care părinţii şi copiii pot vizita spaţiile dedicate activităţilor claselor pregătitoare şi pot purta discuţii cu personalul unităţii de învăţământ.

Potrivit proiectului, între 27 februarie şi 16 martie se vor completa de către părinţi, online sau la unitatea de învăţământ, cererile tip de înscriere. Tot în această perioadă se va face şi validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul 8.00 – 20.00, respectiv sâmbăta, între 9.00 – 13.00.

Între 18 – 21 martie se vor procesa la unităţile de învăţământ informaţiile din cererile-tip de înscriere. Pe 22 martie se vor face procesarea de către Comisia naţională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie.

Totodată, proiectul prevede că între 22 -23 martie se va face afişarea în unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar şi al unităţilor de învăţământ a candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă.

Între 24 -30 martie se vor depune cereri-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.

Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare are ca termen data de 6 aprilie.

Acelaşi proiect prevede că între 7 şi 13 aprilie se fac centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul şcolar a cererilor părinţilor copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ. Inspectoratele Şcolare pot decide reconfigurarea circumscripţiilor şcolare astfel încât să asigure optimizarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare, în situaţia în care capacitatea unei unităţi de învăţământ nu permite cuprinderea în clasa pregătitoare a tuturor copiilor din circumscripţia şcolară stabilită în anul şcolar anterior, precum şi în alte situaţii justificate, cum ar fi eliminarea segregării şcolare, rezultată din segregarea pe criteriul mediului de rezidenţă.

În Teleorman numărul copiilor de vârstă şcolară, care vor intra în clasa pregătitoare în anul şcolar 2017-2018, este de aproximativ 2500. În anii precedenţi nu au fost probleme semnificative privind înscrierea în învăţământul primar, numărul locurilor disponibile în unităţile de învăţământ teleormănene fiind mai mare comparativ cu numărul cererilor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.