Eveniment

Măști de protecție neconforme, returnate de Spitalul Județean

Achiziția de echipamente de protecție, combinezoane, mănuși și, în special măști, s-a dovedit un demers mai mult decât dificil la momentul debutului pandemiei de coronavirus. Fie că acestea se găseau la prețuri mult mai mari decât înainte sau nu se găseau deloc, autoritățile publice, în special cele din domeniul sănătății, s-au văzut puse într-o situație dificilă, în contextul în care stocurile se epuizau rapid, iar surse noi pentru asigurarea necesarului nu se întrezăreau.

Despre modul în care a reușit să facă față situației cea mai mare unitate spitalicească din județ au vorbit, joi, în cadrul unei conferințe de presă, președintele CJ Teleorman, Dănuț Cristescu, și managerul Spitalului Județean, dr. Alexandru Dobre.

Managerul unității medicale a declarat că acoperirea necesarului de măști de protecție și de celelalte echipamente necesare a fost un demers destul de dificil, în contextul în care pe piață efectiv nu se găseau.

„Au fost unele probleme când nu se găseau echipamente în piață. Nu au fost situații în care nu am avut acele echipamente, dar am avut situații în care depindeam de la o zi la alta de livrarea lor”, a precizat managerul Spitalului Județean de Urgență.

Mai mult, livrările s-au făcut greu în perioada scursă de la debutul pandemiei, iar achizițiile de la UNIFARM ( n.r. companie de stat aflată în subordinea Ministerului Sănătății) au fost completate cu achiziții de pe piața liberă, pentru ca unitatea medicală să nu rămână fără necesarul de echipamente de protecție.

 „Pe data de 23 martie am făcut comandă către UNIFARM, care la vremea aceea nu putea să facă efectiv față livrării, pentru că solicitările erau foarte mari la nivel național. Echipamentele au venit de la UNIFARM pe data de 7 aprilie, vă imaginați că, între timp, managerul spitalului a trebuit să găsească soluții pe piața liberă”, a explicat președintele CJ Teleorman.

Și, cum de la debutul pandemiei în spațiul public au apărut numeroase discuții referitoare la loturi de măști neconforme, care reprezentau un risc pentru persoanele la care ar fi putut ajunge, și acest subiect a fost atins în cadrul conferinței. Managerul Spitalului Județean a spus că, în perioada scursă de la debutul pandemiei de COVID, unitatea medicală pe care o conduce s-a confruntat cu o astfel de situație. Un lot de măști care la recepția achiziției s-a dovedit a fi altceva decât scria în documente a fost returnat, iar achiziția anulată.

“Am avut o serie de măști FFP2 care au fost achiziționate, în sistemul SICAP o să se vadă, în momentul în care au venit să le facem recepția, din punctul meu de vedere și al colegilor care participau la recepție nu erau în regulă, așa că a fost refuzată achiziția și returnate acele măști. Actele erau în regulă, dar din punctul meu de vedere măștile nu corespundeau. Se poate vedea că a fost făcută achiziția și că a fost anulată. Să nu mai spunem că au mai și fost livrate la mult timp după ce a fost făcută achiziția”, a mai spus, joi, dr. Alexandru Dobre.

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.