Eveniment

Marți, 13 – Ziua Informării Preventive/ Pompierii ne învață cum să prevenim ghinionul

Marți, 13 marchează, anul acesta, două evenimente importante în domeniul prevenției, și anume Ziua Informării Preventive, dar și de Ziua Internațională a Reducerii Riscurilor la Dezastre. În acest context, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „A.D.Ghica” al judeţului Teleorman a organizat o serie de activităţi ce se vor desfășura sub sloganul „ACASĂ ÎN SIGURANȚĂ!”.

Pornind de la ideea că un om informat știe să acționeze în situații de urgență, în urmă cu nouă ani, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) s-a raliat iniţiativei derulată la nivel european, astfel încât, în fiecare zi de marţi 13, marchează „Ziua Informării Preventive”.

Desfășurată sub sloganul „Preveniţi ghinionul”, având ca logo pisica neagră, campania are drept scop conştientizarea cetăţenilor asupra pericolelor la care se pot expune în cazul nerespectării măsurilor şi regulilor de comportare specifice diferitelor tipuri de situaţii de urgenţă.

În acest an „Ziua Informării Preventive” coincide cu „Ziua Internațională pentru Reducerea Dezastrelor” și au fost marcate, și la nivelul județului Teleorman prin activități preventive, desfășurate cu respectarea măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus, respectiv: afișarea în locuri publice a măsurilor de prevenire și moduri de comportare în cazul producerii unor dezastre naturale și incendii; distribuirea de broșuri, afișe și flyere referitoare la riscurile care decurg din exploatarea sistemelor de încălzire cu defecţiuni, fără asigurarea supravegherii sau din suprasolicitarea instalaţiilor şi aparatelor electrice; diseminarea mesajului preventiv orientat, în principal, pe măsurile stabilite pentru prevenirea epidemiei cu SARS – CoV – 2 și secundar pe tipurile de risc, incendii, cutremure prin distribuirea de materiale suport (afișe, flyere) la sediile primăriilor și a centrelor comerciale și spații publice, cu sprijinul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență și a operatorilor economici.

De asemenea, prin intermediul spoturilor video și audio din cadrul campaniilor „RISC-Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale”, „Siguranța NU e un joc de noroc!”, „Nu tremur la cutremur!”, „Scăpări de gaze”, „Nu încărca butelia la stația GPL!” și „Un cămin sigur pentru copilul tău!”, difuzate zilnic pe toate rețelele de social-media și nu numai, pompierii readuc în atenția teleormănenilor regulile de prevenire și modalitățile de răspuns în cazul unor situații de urgență.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.