Economie

Interviu – Luis Popa: “În orice activitate este greu la început, dar prin profesionalism poţi să demonstrezi oamenilor că-i respecţi”

Carmen Dumitrescu

De la începerea activităţii la nivelul judeţului Teleorman, despre firma Polaris s-a vorbit mult şi, preponderent, în termenii unor controverse. Asta pentru că, pe de o parte, orice schimbare atrage după sine anumite reticenţe şi, pe de altă parte, noul sistem i-a obligat pe teleormăneni, agenţi economici şi persoane fizice, să regândească modul în care percep serviciul de salubrizare. Dar pentru a lămuri principalele problemele legate de activitatea S.C. Polaris M. Holding în Teleorman, am discutat cu directorul acestei companii, Luis Popa, care a încercat să dea răspunsuri cât mai clare, astfel încât teleormănenii să înţeleagă cum stau lucrurile şi, mai ales, cum vor sta lucrurile pe viitor în Teleorman în privinţa salubrităţii.

 

Cum consideraţi că s-a desfăşurat până acum activitatea Polaris în Teleorman?

 

Dacă în luna august populaţia judeţului era puţin reticentă cu privire la această activitate, fiind ceva nou pentru multe localităţi, în prezent oamenii s-au obişnuit cu modul de ridicare a deşeurilor, cu programul maşinilor de colectare, precum şi cu angajaţii firmei de salubrizare. Din punctul nostru de vedere, activitatea se desfaşoară bine, urmând ca în perioada următoare să începem să construim 5 staţii de transfer în cele 5 zone ale judeţului (Alexandria, Roşiori de Vede, Turnu Măgurele, Zimnicea şi Videle), staţii de transfer ce vor duce la crearea de noi locuri de muncă (S.C. Polaris M Holding S.R.L. are în prezent 254 de angajaţi), să implementăm proiecte referitoare la colectarea selectivă, cum ar fi “sacul galben”, program ce a fost implemnetat şi în Constanţa, Arad sau Târgu Jiu, şi să încheiem parteneriate cu unităţile de învaţământ din judeţ.

 

În ce măsură populaţia e receptivă la mesajul dumneavoastră şi cum decurge procesul semnării contractelor cu populaţia?

 

Populaţia este receptivă. Prima dată nu credeau că ne ţinem de treabă, aveau impresia că nu le vom ridica deşeurile de la poartă şi că nu vom respecta garficele de ridicare pe care le-am dat şi în presă. În momentul în care au văzut că noi mergeam din localitate în localitate şi ridicăm deşeurile chiar dacă ei nu au încheiat contracte de prestări servicii au început să fie receptivi, să ne caute să încheie aceste contracte şi în ziua în care maşina intra în localitatea lor să scoată deşeurile la poartă.

În orice activitate este greu la început, dar prin profesionalism şi seriozitate poţi să demonstrezi oamenilor că-i respecţi, că orice întrebare legată de acest serviciu îşi găseşte răspuns şi, indiferent de problemele pe care le întâmpină, se găseşte o rezolvare. Procesul de semnare a contractelor decurge normal şi o mare parte din populaţia judeţului, a agenţilor economici şi a instituţilor publice au încheiat contracte de prestări servicii.

 

Care sunt cele mai frecvente probleme şi nelămuriri de care vă loviţi?

 

Mulţi oameni credeau că nu trebuie să încheie contracte cu firma Polaris, deoarece noi am fi preluat de la vechile firme de salubrizare din judeţ şi aceste contracte. A trebuit să le explicăm că acest lucru nu este real şi că noi nu avem nicio legatură cu vechile firme de salubrizare, singurul aspect ce ne leagă de vechile firme fiind angajaţii pe care a trebuit să-i preluăm. Au fost cazuri în care oamenii nu au înţeles de ce tarifele din mediul rural diferă de cele din mediul urban sau de ce în cazul celor care stau în Alexandria la casă li s-a redus tariful, deoarece în cazul acestor persoane tariful a scăzut de la 9 lei de persoană înainte de 1 august 2013 la 6,7 lei de persoană după această dată.

Au mai fost situaţii în care oamenii nu erau de acord să plătească prestarea serviciului de salubrizare direct la asociaţia de proprietari sau existau asociaţii de proprietari care nu voiau să încheie contracte cu firma de salubrizare.

Dar am luat fiecare problemă în parte şi am rezolvat-o astfel încât clienţii noştri să fie multumiţi de activitatea pe care o desfăşurăm. Acum suntem convinşi că nu putem să-i mulţumim pe toţi, dar cu timpul şi cei care încă mai au întrebări sigur vor găsi răspunsurile care să-i mulţumească.

 

Cum colaboraţi cu agenţii economici din Teleorman?

Colaborăm bine din punctul nostru de vedere. Referitor la agenţii economici, ei trebuie să înţeleagă că tariful este unic şi anume 96 lei/mc, tarif ce include colectarea, transportul, depozitarea deşeurilor la depozitul ecologic de la Mavrodin şi TVA.  Acest tarif este valabil şi pentru instituţiile publice din judeţul Teleorman. Angajaţii noştri merg pe teren să încheie contractele de salubrizare cu agenţii economici şi instituţiile publice, iar cantitatea pe care trebuie să o plătească fiecare se stabileşte în funcţie de domeniul de activitate (nu putem compara un chioşc cu un restaurant sau hotel), numărul de angajaţi, recipientele din care se ridică deşeurile şi, nu în ultimul rând, al numărul de ridicări de care beneficiază fiecare agent în parte. Sunt agenţi economici care conform graficului de ridicare ne solicită o singură dată pe săptămână, dar sunt şi agenţi economici care ne solicită aproape zilnic. În acelaşi timp, agenţii economici şi populaţia judeţului Teleorman trebuie să ştie că singurul operator autorizat care să colecteze şi să transporte deşeurile menajere la depozitul ecologic de la Mavrodin este S.C. Polaris M Holding S.R.L., operator ce are exclusivitate pentru prestarea acestui serviciu. Există legi în Romania care stabilesc exact ce obligaţii au agenţii economici, cât şi populaţia cu privire la legislaţia de mediu (Legea 211 privind regimul deşeurilor, HG. 856 privind gestiunea deşeurilor, Legea 51 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, etc…)

 

Există mai multe acuzaţii referitoare la faptul că primăriile v-ar ajuta sa colectaţi banii de la populaţie. Sunt aceste acuzaţii fundamentate sau, dacă nu, cum le comentaţi?

Din punctul nostru de vedere aceste acuzaţii sunt nefondate şi am să vă explic de ce. Fiecare administraţie publică locală îşi stabileşte modul de lucru cu firma de salubrizare. Sunt localităţi în care am mers şi am încheiat contracte de salubrizare direct cu oamenii, dar sunt şi localităţi în care administraţiile publice locale au stabilit o taxă de salubrizare pe care oamenii o achită în momentul în care îşi plătesc impozitul, iar noi încheiem un contract de prestări servicii direct cu primăria… Există chiar un răspuns din partea ANRSC cu privire la această situaţie, răspuns care dă primăriilor posibilitatea să stabilească această taxă. În acelaşi timp, mai există persoane care nu vor să încheie contractele de salubrizare pe motivul că lor nimeni nu are ce să le facă… Aş vrea să le transmit pe această cale că se înşală. În momentul în care vedem că dintr-o localitate există persoane care nu vor sa încheie contracte de salubrizare atunci ne adresăm administraţiilor publice locale care stabilesc o taxă pentru aceste persoane, taxa ce se încasează o dată cu impozitul şi care este plătită firmei de salubrizare (situaţie reglementată de Ordinul 18  al ANRSC).

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.