Politic

Înființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, inițiativă legislativă susținută de Calotă Florică Ică, adoptată de Senat

O nouă agenție, respectiv Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare, ar putea fi înființată, dacă un proiect inițiat de mai mulți parlamentari, printre care și deputatul ALDE de Teleorman Calotă Florică Ică, va primi și votul deputaților, după ce a fost adoptat de Senat luna trecută. Potrivit proiectului de lege, viitoarea agenţie va fi subordonată Ministerului Agriculturii, și va avea drept scop promovarea și implementarea unei strategii naționale pentru produsele agroalimentare de calitate. Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în calitate de prim for sesizat, urmând ca decizia finală să fie luată de Camera Deputaților.

“Se înființează Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare Românești, instituție publică cu personalitate juridică, finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, denumită în continuare Agenția. Scopul înființării Agenției este acela de a promova obținerea de produse agroalimentare certificate conform unui sistem de calitate voluntară, denumite în continuare produse de calitate, și de a asigura un marketing corespunzător acestor produse”, se arată în proiectul de lege adoptat de Senat.

Potrivit inițiativei legislative, Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare „elaborează, implementează și promovează strategia națională pentru produsele agroalimentare de calitate, elaborează și implementează programe de marketing pentru produsele agroalimentare de calitate, asigură transferul de informații specifice între operatorii economici, asigură consultanță și asistență tehnică necesară producătorilor de produse agroalimentare de calitate, autorizează importul produselor ecologice din terțe țări în UE”.

Pe de altă parte, în inițiativa de lege se arată că Agenția va exercita principalele funcții „de autoritate de stat în domeniul calității și marketingului produselor agroalimentare de calitate, de strategie, prin care asigură întocmirea și propunerea spre aprobare a strategiei pentru dezvoltarea sectorului, de reprezentare, prin care asigură, în numele Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, reprezentarea pe plan intern și extern, în domeniul său de activitate și în limitele stabilite de acesta”.

Înființarea Agenției pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare are ca scop creșterea numărului de sisteme de calitate recunoscute la nivel european pentru produsele agroalimentare românești, susțin inițiatorii în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Pe de altă parte, semnatarii inițiativei legislative susțin că folosirea unor sisteme de calitate pentru producători poate fi benefică pentru economia rurală, România confruntându-se în ultimii ani cu un puternic deficit comercial în domeniul agroalimentar.

„Folosirea unor sisteme de calitate pentru producători prin care aceștia să fie recompensați pentru eforturile lor de a produce o gamă diversificată de produse de calitate poate fi benefică pentru economia rurală. În ultimii ani România se confruntă cu un puternic deficit de balanță comercială în domeniul agroalimentar. Comerțul exterior este dominat de produsele agricole neprelucrate, în timp ce pe piața națională se introduc canități importante de produse alimenare cu valoare adăugată”, se mai precizează în expunerea de motive.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.