Social

Dezbatere publică privind schimbarea manualelor şcolare

manualeMinisterul Educaţiei Naţionale a lansat la începutul acestei săptămâni, în dezbatere publică, Metodologia privind evaluarea/reevaluarea, aprobarea, achiziţionarea şi gestiunea manualelor şcolare în învăţământul preuniversitar şi documentul privind specificaţiile tehnice pentru manualele de clasa I, care vor fi introduse în Caietul de sarcini al licitaţiei. Dezbaterea publică se va încheia pe 30 mai.

Noutăţile, modificările şi calendarul pe care Ministerul Educaţiei Naţionale le propune, au fost publicate pe site-ul oficial al instituţiei.

Potrivit ministrului Educaţiei, schimbarea manualelor şcolare în mediul preuniversitar se va face în mai multe etape începând cu anul şcolar 2013-2014 şi se va încheia în 2017. O primă etapă în acest sens, a spus acesta, este demararea procesului de selecţie a proiectelor de manuale şcolare pentru clasa I, iar pentru aceasta Ministerul are în curs aprobarea unei metodologii care să stabilească criteriile de evaluare ale acestor proiecte. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, această lege urmăreşte tipărirea unor manuale şcolare corecte şi de calitate, în conformitate cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină. În plus, oficialii Ministerului au în vedere ca proiectul de manual şcolar să fie realizat astfel încât utilizarea acestuia în procesul de predare-învăţare-evaluare să fie independentă de folosirea unor auxiliare curriculare. Ministerul a mai precizat că din 2006 nu a mai organizat nici o sesiune de evaluare a proiectelor de manuale şcolare sau de licitaţii pentru achiziţionarea manualelor şcolare noi. În sistemul de învăţământ preuniversitar românesc figurează, la ora actuală, 1.491 de titluri de manuale şcolare, dintre care 293 pentru învăţământul primar, 386 pentru gimnaziu, 339 pentru ciclul inferior al liceului şi 473 pentru ciclul liceal superior,

Copiii vor putea accesa din septembrie manualele în format digital pe pagin web manuale.edu.ro. “Vom avea cărţi în format pdf, dar şi aplicaţii multimedia. Studiile au arătat că elevii învaţă mai rapid atunci când se folosesc instrumente digitale. Atunci când copiii văd într-un film cum funcţionează sistemul solar, înţeleg mai uşor lecţia decât atunci când privesc o poză dintr-o carte”, a explicat Pricopie, precizând că şcoala nu poate rămâne ancorată în structurile vechi şi rigide. (M.D.)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.