Social

Ce-a fost şi ce-a ajuns – Gara din Alexandria, tot mai pustie!

gara 2Deşi este perioada vacanţelor, iar mulţi din români caută soluţii cât mai ieftine pentru a pleca în concediu, puţini sunt cei care iau în calcul varianta deplasării cu trenul. Cel puţin aceasta este impresia în Alexandria, unde “bate vântul” pentru că nimeni nu este în gară, la o oră care trebuia să fie una de vârf. “Ce să facem, este vacanţă, pentru noi începerea şcolilor înseamnă creşterea numărului de călători. Sunt şi ceva oameni care vor s-au arătat interesaţi de ofertele pentru vacanţă, însă nu putem spune că sunt prea mulţi. Ieri am avut două familii care au plecat la mare şi una la Herculane!”, ne-a spus unul din conductorii de tren, care îşi făcea de lucru prin gară, înainte de o nouă plecare spre Roşiori Nord. Ofertele anunţate pentru perioada vacanţelor, de la 10 la 50% reducere pentru grupuri, în funcţie de numărul de persoane, îndeosebi pentru deplasarea pe litoral, sau costurile mult sub nivelul celor practicate pe şosele, nu reuşesc să-i atragă pe alexăndreni către trenuri. “Problema principală nu mai este legată de preţ, oamenii vor şi condiţii, dar asta înseamnă costuri, investiţii şi… ştiţi, asta presupune bani. La acest capitol, nu putem spune că stăm cel mai bine”, explică un alt lucrător de la CFR, care a ţinut să-i păstrăm anonimatul.

În prezent, pe ruta Alexandria – Roşiori Nord activează două societăţi, CFR Infrastructură şi CFR Călători, aceasta din urmă având ca obiect de activitatea striuct activitatea de transport călători. Pe ruta Alexandria – Zimnicea, îşi desfăşoară activitatea o altă societate, RegioTrans, care gestionează situaţia călătorilor pe acest sector.

În medie, în România tarifele pe calea ferată sunt cu 25% mai ieftine decât cel pe şosea, conform statisticilor.

B. Pană

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.