Social

Cardurile de sănătate, care nu au ajuns la asiguraţi, se ridică de la sediul CAS Teleorman

După ce factorii poştali au împărţit în tot judeţul peste 210.000 de carduri de sănătate, la finalul anului Casa de Asigurări de Sănătate Teleorman a primit retur în jur de 12.000 carduri, ce sunt distribuite în această perioadă. Potrivit CAS Teleorman, începând cu luna februarie demarează implementarea cardului naţional de asigurări de sănătate ca mijloc de identificare al asiguraţilor în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Astfel, persoanele asigurate, posesoare ale cardului naţional de asigurări de sănătate, au obligaţia prezentării cardului la furnizorii de servicii medicale (medici, farmacii, laboratoare), ori de câte ori solicită un serviciu medical. Cardul de sănătate va fi iniţializat prin schimbarea PIN-ului de transport format din 3 cifre (000), cu un pin personalizat format din patru cifre. Iniţializarea se va face la prima vizită la un medic (medic de familie sau medic din ambulatoriul de specialitate), impusă de o boală sau accident. Rugăm asiguraţii să nu aglomereze cabinetele medicale cu solicitarea activării cardurilor, această activitate realizându-se eşalonat, la prima vizită necesară la cabinetul medicului.

Persoanele care nu au primit cardul naţional de asigurări de sănătate vor ridica aceste carduri de la sediul Casei de Asigurări personal sau prin împuternicit legal, în intervalul luni – joi 08.00 – 16.00 şi vineri 08.00 – 14.00.

Potrivit purtătorului de cuvânt al CAS Teleorman, Mihaela Popa, doar asiguraţii cu vârsta peste 18 ani vor primi carduri de sănătate. Copiii sunt asiguraţi prin lege, aşadar vor beneficia ca şi până acum de serviciile medicale, fără să fie necesară prezentarea cardului personal sau al unuia dintre părinţi. În această categorie intră şi copiii instituţionalizaţi. De asemenea, serviciile medicale de urgenţă fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi persoanelor neasigurate. La accesarea acestui tip de servicii nu este necesar ca pacientul să facă dovada calităţii de asigurat.

De asemenea, Mihaela Popa a precizat că pentru ca acest sistem să funcţioneze fără sincope până în momentul în care va deveni obligatoriu prin lege, este necesară o perioadă de testare, în care să fie identificate şi rezolvate eventualele probleme care pot apărea la utilizarea cardului de sănătate la nivel naţional. De asemenea, perioada de testare va fi în acelaşi timp şi o perioadă de acomodare a asiguraţilor şi a furnizorilor de servicii medicale cu această soluţie informatică. Pentru lămuriri suplimentare asiguraţii se pot adresa Casei de Asigurări de Sănătate Teleorman la numerele de telefon: 0800.800.958, 0247.421.123. (C.P.)

2 Comments

  1. Sun la cas alexandria ,si mi-se raspunde in engleza ,in ce mama dracului tara traim?

Dă-i un răspuns lui vasile Cancel

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.