Economie

Bilanţ Protecţia Consumatorilor Teleorman – amenzi de aproape 2,4 milioane lei şi peste 45 de mii lei bani restituiţi consumatorilor

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Teleorman, condus de comisarul şef adjunct Cristiana Mirela Piper Savu, a întocmit şi raportat către Instituţia Prefectului Judeţului Teleorman bilanţul privind rezultatele acţiunilor desfăşurate de CJPC în anul 2014. La bilanţul prezentat în cadrul unei conferinţe de presă în Sala de şedinţe a Consiliului Judeţean Teleorman au participat prefetul judeţului, Carmen Daniela Dan, şi vicepreşedintele ANPC, Răzvan Adrian Florescu.

Potrivit datelor comunicate, s-au întreprins 1.834 acţiuni de control, din care în 1.060 de acţiuni au fost la produse alimentare; 443 la produse nealimentare; 331 la prestări servicii dintre acestea din urmă, 206 au privit alimentaţia publică, 96 serviciile nealimentare şi 33 serviciile financiare.

S-au aplicat 1.507 sancţiuni contravenţionale, din care 1.072 au fost amenzi în valoare de 2.390.250 lei, diferenţa de 435 fiind avertismente. Din totalul amenzilor aplicate au fost încasat un procent de aproape 80%.

Comisarul şef al CJPC Teleorman mai precizează că pe parcursul anului trecut s-au prelevat 22 de probe pentru analiză de laborator, 10 probe find pentru produse alimentare şi 12 pentru produse nealimentare, dintre acestea 11 fiind neconforme. În ceea ce priveşte neconformittea produselor, de exemplu la unt şi iaurt, nu a corespuns nivelul de grăsime indicat pe etichetă, iar în aceea ce priveşte produsele nealimentare, acestea au fost doar textile şi din 12 probe prelevate 8 au fost constatate ca nefiind conforme. Este vorba de articole de îmbrăcăminte la care, în urma analizelor efectuate pe probele prelevate, a reieşit că pe etichetă era trecută o anume compoziţie fibroasă, iar la analiză această compoziţie nu se regăsea deloc. Mare parte din produsele neconforme erau de provenienţă China.

De altfel, anul trecut, s-au înregistrat 498 petiţii şi soluţionate 504 petiţii, numărul mai mare al soluţionărilor, a explicat Cristiana Mirela Piper Savu, fiind dat de faptul că o parte sunt reclamaţii depuse în decembrie 2013 şi soluţionate în ianuare 2014. Din totalul celor 498 petiţii depuse în 2014, 280 s-au dovedit a fi întemeiate, în urma soluţionării acestora le-a fost restituită consumatorilor contravaloarea produselor şi serviciilor pentru care au făcut sesizarea în valoare totală de 45.200 lei, cele mai multe fiind pe prestările de servicii oferite de compania de furnizarea a energiei electrice în Teleorman, respectiv taxe de debranşare/rebranşare, sau contravaloarea unor produse electrice sau electronice arse în urma fluctuaţiilor de curent.

Restul petiţiilor depuse au reprezentat petiţii neîntemeiate, 161 dintre ele, 39 au fost redirecţionate către alte instituţii, 12 nesoluţionate, iar alte 12 clasate sau retrase. (C.P.)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

*

code

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.