Politic

Abateri constatate de Camera de Conturi la Primăria Drăcşenei – Membrii comisiei de fond funciar au încasat, fără bază legală, sporuri de 129.000 de lei

Obiectivele principale ale acţiunilor de control/audit desfăşurate de Camera de Conturi Teleorman, pe parcursul anului 2016, s-au concretizat la nivel local la verificarea formării, administrării şi întrebuinţării resurselor financiare ale unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi administrării patrimoniului public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea principiilor legalităţii, regularităţii, eficienţei şi eficacităţii.

Auditul financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară ale Unităţii Administrativ Teritoriale a Comunei Drăcşenei s-a desfăşurat în perioada 01.09.2016 – 23.09.2016 , iar în urma acestuia, Camera de Conturi Teleorman a constatat unele abateri şi a dispus, totodată, măsuri şi recomandări menite să remedieze neregulile identificate.

În ceea ce priveşte calitatea gestiunii economico-financiare, în raportul dat publicităţii de Camera de Conturi se arată că În perioada 01.05.2015 – 31.08.2016, din bugetul local al comunei Drăcşenei, a fost acordat fără bază legală spor de dificultate în procent de până la 50% din salariul de bază, membrilor comisiei locale de fond funciar, suma estimată a abaterii fiind, în acest caz, de 129.000 de lei.

De asemenea, urmare a verificărilor realizate privind modul de efectuare a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii aflate în patrimoniu Şcolii Gimnaziale Drăcşenei şi de valorificare a rezultatelor acestei acţiuni pentru exerciţiul bugetar al anului 2015, s-a constatat faptul că operaţiunea nu a fost efectuată potrivit reglementărilor legale.

Referitor la exactitatea şi realitatea datelor reflectate în situaţiile financiare, din verificarea modului de înregistrare în evidenţa contabilă a lucrărilor de reabilitare a Şcolii Gimnaziale Drăcşenei, s-a constatat că, deşi a fost încheiat procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, valoarea acestor lucrări în sumă de 395.349 lei a fost menţinută nejustificat în debitul contului 231 „Active fixe corporale în curs de execuţie”, nefiind înregistrată în debitul contului corespunzător de imobilizări corporale, respectiv 212 „Construcţii” şi nici în creditul contului 103 „Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale.” Suma estimată a abaterii în acest caz este, potrivit informaţiilor furnizate, de 395.000 de lei.

De asemenea, urmare a verificărilor efectuate privind organizarea şi conducerea contabilităţii s-a constatat faptul că, la nivelul Şcolii Gimnaziale Drăcşenei, în exerciţiul bugetar al anului 2015, deşi este organizată contabilitatea unităţii, aceasta nu este condusă în conformitate cu prevederile legale.

Totodată, în raportul Camerei de Conturi se mai arată că Şcoala Gimnazială Drăcşenei deţine în proprietate un teren arabil, cu o suprafaţă totală de 24,65 hectare, activ care nu este înregistrat în evidenţa contabilă a entităţii auditate, în acest caz suma estimată a abaterii fiind de 370.000 de lei.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte modul de stabilire, evidenţiere şi urmărire a încasării veniturilor bugetare, în cuantumul şi la termenele stabilite de lege, potrivit informaţiilor furnizate, în exerciţiul bugetar al anului 2015, la nivelul Primăriei comunei Drăcşenei, nu au fost stabilite, nu au fost înregistrate în evidenţa contabilă, urmărite şi încasate la termenele prevăzute de lege, veniturile bugetului local constând în taxa pe teren proprietate a Şcolii Gimnaziale Drăcşenei în suprafaţă de 3 ha dată în arendă unei societăţi agricole, taxă ce reprezintă sarcina fiscală a arendaşului. Abaterea constatată are caracter de continuitate şi este valabilă pe toată perioada exerciţiilor bugetare ale anilor 2013 – 2016, se mai arată în raportul Camerei de Conturi. (Violeta Mocanu)

2 Comments

  1. Noi, care am „trecut” prin Scoala Gimnaziala Dracsenei, cunosteam ca avea in proprietate o suprafata de 10 Ha, nu 24,65Ha. Iata unul dintre motivele pentru care primarul prefera un director marioneta. Oare ce contraventii s-au aplicat?
    Asteptam un control al Curtii de Conturi, cand vor iesi la iveala f. multe nereguli : -incadrari fara concurs pe posturi fantoma;
    – incadrarea sotiei primarului fara a presta o zi munca;
    – cum a obtinut primarul doua tractoare subventionate de stat, avand societate agricola (incompatibilitate cu functia);
    – cine a lucrat si a beneficiat de rezerva de pamant arabil a primariei, ce sume au obtinut de la APIA pentru islazul comunal, etc., etc.

  2. ESTE CIDATA ACORDAREA SPORULUI PENTRU COMISIA DE FOND FUNCIAR ,IN MULTE COMUNE ,FARA TEMEI LEGAL .PENTRU CE MAI EXITA CAMERA DE CONTURI TELEORMAN?

Dă-i un răspuns lui TOMA Cancel

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.